בגלל הסדר שבוטל: כך חולה סרטן טורטר ב’מאוחדת’ ונותר בלי טיפול

מבוטחים של 'מאוחדת' לא קיבלו טיפול חירום רפואי בעקבות ביטול הסדר התקשרות עם 'טרם' במחוז ירושלים • באחד המקרים, חולה סרטן נשלח לחדר מיון - ונותר ארבעה ימים ללא מענה • הקופה: "מתנצלים, תקלה שלא הייתה צריכה לקרות"
תמי גיל
כ"ה תשרי התשע"ט / 04.10.2018 13:27

מבוטחים של קופת חולים ‘מאוחדת’ טוענים כי הם אינם מקבלים טיפול חירום רפואי ראוי, בשל ביטול הסדר התקשרות בין הקופה לבין מרפאות ‘טרם’ שבמחוז ירושלים.

היום (חמישי) פורסם בתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’ כי מבוטח חולה סרטן נותר ללא מענה רפואי במשך ארבעה ימים.

לפי הדיווח של דקלה אהרן-שפרן, החולה חש ברע והגיע למרפאת ‘טרם’ בבית שמש, שם נאמר לו שיוכל לקבל טיפול תמורת אלפי שקלים, או לגשת למוקד של קופת החולים.

כשהגיע למוקד, הודיעו לו כי לא ניתן להעניק לו טיפול רפואי, והוא נשלח לחדר מיון בבית חולים.

הוא נמנע מלגשת בשל מצבו הרגיש, וכך נותר בלי טיפול ארבעה ימים.

לפי הדיווח, במקרה אחר, אם לילד שנזקק לטיפול בשל חדירת גוף זר לעינו, תיארה כי במוקד ‘מאוחדת’ לא היו תרופות. לדבריה, הרופא במקום הציע לה לפנות לסיוע של אדם פרטי.

מקופת חולים מאוחדת נמסר בתגובה לפרסום ברשת ב’, כי ברגע שנחשפו למקרה של המבוטח חולה הסרטן, הם יצרו עמו קשר והתנצלו.

במאוחדת הוסיפו עוד כי  הקופה “קיבלה החלטה מקצועית אסטרטגית לקחת לידיה את האחריות לבריאות לקוחותיה גם בשעות הלילה”. בקופה הוסיפו כי ההתרחשות המתוארת באחד ממוקדי החירום שהחל לפעול רק לאחרונה בבית שמש, היא תקלה שלא צריכה הייתה לקרות – והם מפיקים את הלקחים וכדי לוודא שתקלות מסוג זה לא יישנו.

ממרפאות ‘טרם’ נמסר כי מאוחדת ביטלה את ההסכם עם ‘טרם’ מיוזמתה, וכי מכיוון שהקופה לא משתתפת בתשלום עבור השירות כלל – העלות כולה נופלת אך ורק על כתפי המטופל.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות