ההזדמנות שלכם להתרחב לחו”ל: הכנס הגדול ליזמי ההייטק החרדים

נוחי גולד
|
כ"ה תשרי התשע"ט / 04.10.2018 13:00
יזם הייטק? פתח את היומן: לראשונה אי פעם יקיים מכון היצוא בעוד כשבועיים כנס מיוחד ליזמי הייטק חרדיים • יחשוף בפניהם את הזדמנויות הסיוע הממשלתיות הרבות – בהן יוכלו להיעזר על מנת להתפתח לשווקים חדשים ומלאי פוטנציאל

 יזמי הייטק בעלי חלום? זו בדיוק יכולה להיות ההזדמנות שלכם להגשים אותו: בעוד כשבועיים מקיים מכון היצוא, בשיתוף עם מנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה וקמא-טק, כנס לחשיפת כלי הסיוע של המכון ושל משרד הכלכלה ליזמים חרדיים.

הכנס, הראשון מסוגו המותאם ליזמים חרדיים, יתקיים ב-16.10.18 בכפר המכביה, ובמהלכו גם יוכרזו שמות הזוכים של תחרות סטארט-אפ השנה בהייטק, בארבע קטגוריות.

מטרת הכנס היא לחשוף את החברות במגזר לכלי הסיוע הממשלתיים להם הם זכאים, לרבות השתתפות בתערוכות בינלאומיות, מנטורים לשיווק בינלאומי ותכניות סיוע ליצואנים בהיקפי מכירות שונים.

הכנס מגיע בתקופה שבה יותר ויותר חברות הייטק חרדיות מבינות את הפוטנציאל הגלום בזירה הבינלאומית ומבקשות לעשות עסקים עם חברות ממשלתיות, גופים פרטיים וארגונים ציבוריים.

‘מכון היצוא’, הפועל מטעם הממשלה והמגזר העסקי לקדם יצוא מהמדינה לחו”ל, לאחרונה לפנות באופן ייעודי לעסקים חרדיים.

במכון מסבירים כי בין החסמים הניצבים בפני היצואן המתחיל, ניתן למנות בין השאר את הקושי שבהתאמתו ומיתוגו של המוצר במדינה אליה הוא מבקש להיכנס, חוסר הכרות מספק עם הצרכים, הדרישות והתרבות של הלקוחות שם, אי הבנה של הרגישויות והניואנסים בתרבות העסקית המקומית, היעדר תשתית מכירות פעילה במדינה – והתמודדות עם מתחרים מקומיים ובינלאומיים מנוסים.

מלבד קשיים אלו, העסק המבקש להרחיב את פעילותו לחו”ל עשוי לעתים קרובות לעמוד גם בפני בעיות שמקורן בטעויות בגישה שעמה יצא לדרך. כך למשל, יש המתייחסים ליצוא כנגזרת של פעילותם בשוק הישראלי ולא כתחום פעילות עצמאי, רואים את השוק הבינלאומי כעשוי מקשה אחת ומתעלמים מהגוונים הרבים שבמדינות השונות, לא נערכים עם תכנית שיווק ותקציב מתאים, או מסתמכים על קשרים מפוקפקים (“לבן דוד שלי יש חבר…”) ועוד.

עסק הפונה למכון היצוא מקבל הדרכה וליווי בצעדיו הראשונים לקראת תחילת פעילותו הבינלאומית, החל מאיתור שווקי יעד מתאימים, הכנת תכנית שיווקית ועוד.

תחומי פעילות נוספים, הפונים גם ליצואנים חדשים וגם לקיימים, כוללים ייעוץ מקצועי והצמדת מנטורים, סיוע מול הרגולטורים במדינות השונות, אספקת רשימות של לקוחות, ספקים או קניינים פוטנציאלים, דו”חות איתנות פיננסית ורקע על חברות, מידע על מתחרים, ניטור מכרזים ועוד.

בנוסף, במכון פעילים גם בתחום היצוא המקוון ומסייעים להקמת פלטפורמות מסחר עצמאיות של העסק ומספקים מעטפת פתרונות ושירותים המותאמים ליצואן. היבטי פעילות נוספים של המכון כוללים ארגון תערוכות בינלאומיות בישראל וביתנים ישראליים בתערוכות ברחבי העולם, אירוח משלחות עסקיות זרות ושיגור משלחות ישראליות כאלו לשווקים בינלאומיים, מה שמעניק הזדמנויות למפגשים עסקיים עבור החברות המלוות על ידי המכון.

מכון היצוא מקיים גם עשרות ימי עיון, קורסים וסדנאות במגוון רחב של תחומים – שיווק בינלאומי, מידע וסחר אלקטרוני, עשיית עסקים במדינות יעד, פיננסים וכלכלה, תובלה ולוגיסטיקה, שיווק אינטרנטי בינלאומי ועוד. זאת, לצד וובינרים המאפשרים למשתתפים שמיעת הרצאות במגוון נושאים, בכל מקום שיבחרו, והכשרות פנים-ארגוניות.