“מי שלא ראה שמחה זו”: סוד שמחת בית השואבה של ‘אורייתא’ • צפו

אלפים נוהרים מדי שנה אל שמחת בית השואבה של ישיבת 'אורייתא', שהפכה לאחת המרכזיות שברשימת השמחות • הכל נסחפים כבמטה קסם אל בינות למעגלי הרוקדים, שאותם מובילים תלמידי הישיבה ורבניה, לצלילי טובי המנגנים
יוסף גרינבוים
כ"ה תשרי התשע"ט / 04.10.2018 12:43

אלפי בני הישיבות ועמך בית ישראל שגדשו גם השנה את שמחת בית השואבה המרכזית שמקיימת ישיבת ‘אורייתא’, נתקלו במעגלי ריקוד סוחפים ומדבקים, שבמרכזם מאות תלמידי הישיבה ורבני הצוות הרוחני, כשהם נמשכים משתאים אל המעגל, מבלי יכולת לעצור ברגליהם – שהחלו מפזזות מאליהן, נישאות ומתרוממות טפח מן הקרקע בכוח חדוות שמחת חג הסוכות, בשירה אדירה של “אשרינו מה טוב חלקנו”.

בנוסף לשמחה השנתית ששמה פקע כבר למרחוק, והמונים צובאים על דלתותיה מדי שנה כחלק מנתיב שמחות בית השואבה הגדולות של ירושלים, חגגו ב’אורייתא’, ישיבה לבחורים בני עלייה מכלל ישיבות הדגל של העולם החסידי, באופן כפול הפעם – כשהם משלבים את שמחת חג הסוכות אותה הם יודעים לחגוג כדבעי ואף מעבר לכך, יחד עם שמחת הישיבה על הרחבת גבולות הקדושה.

בית המדרש שבשכונת גאולה הירושלמית, בו שוקדים בימים כתיקונם בחורי הישיבה המופלגים על תורתם, חסידותם ועבודתם, הורחב כמעט פי שניים בשבועות האחרונים, על מנת לענות על הצורך הדחוף שנראה באלול, כאשר נוספו עוד תלמידים רבים – ולא אפשרו לרבני הישיבה להשיב את פניהם ריקם.

כיאה לגודל המעמד, הוסיפו גם השנה ב’אורייתא’ כלי נגינה וצוות מוזיקלי נוסף, למען הרבות עוד יותר מהרגיל את שמחתה של בית השואבה.

מאחורי המיקרופון הרקיד את אלפי החוגגים הזמר אברמי מושקוביץ, על הקלידים ניצב משה מנדלסון, בעוד חיליק פרנק מרגש את הקהל עם הקלרינט שהפך לסמלו המסחרי, שלמה מינצברג הפליא לעשות בקלרינט, סקסופון וחליל, לצד עוד כלים ומשמחים רבים.

לצדם הפליאו לעשות הזמרים בערי ועבר, יואלי קלין ושלמה כהן, שהגיעו להופעות אורח ושלהבו את מעגלי הרוקדים באש קודש.

בין מעגלי החוגגים ניתן היה להבחין כמובן במייסד הישיבה ומנהלה הרוחני הרה”ג רבי דוד שפר, שפיזז בכל עוז לפני ה’ בשלהבת אש קודש, באדמו”ר מאונגוואר, בעצמו מראשי הישיבה, הרב דוד קאפ מראשי הישיבה, ואתם עמם כל רבני הישיבה ששמם נודע לתהילה ביכולותיהם המיוחדות בחינוך הבחורים לתורה ולעבודת ה’ טהורה על פי דרכם של מאורי החסידות מדורי דורות.

תלמידי הישיבה פיזזו וריקדו במעגלים, כשהם מפליאים את לב הכל בשמחתם פורצת הגבולות, בראשותו של הגר”ד שפר אשר בשמחת תורה וחסידות שלהב את הבחורים לריקודים שכולם דבקות עילאה, כשלצידם אוהדי, בוגרי וידידי הישיבה וכמובן כלל בחורי הישיבות והמוני עמך בית ישראל שנהרו לחגוג בשמחת ‘אורייתא’. כמו כן השתתפו גם שורה ארוכה של אישי ציבור ובהם יוסי דייטש, יוסי שוינגר, שלמה רוזנשטין, צביקה כהן ואברהם בצלאל.

אחד משיאי האירוע היה ריקוד הלפידים שהפך למסורת, כאשר בעיצומה של שמחת בית השואבה, מתכבדים לשאת אבוקות של אש ראשי הישיבה והנגידים תומכי התורה שטרחו במיוחד מחו”ל. כל החוגגים מסביב לרבני הישיבה ולתמכין דרבנן נושאי הלפידים, לא יכלו שלא להעלות על לב ימים מקדם – עת נשאו, כמסופר במשנה, חסידים ואנשי מעשה אבוקות של אש בשמחת בית השואבה המקורית שבבית מקדשנו שיבנה בקרוב במהרה בימינו.

מלבד שמחת בית השואבה, קיימה ישיבת ‘אורייתא’ גם קומזיץ שכולו חסידות, דבקות ועבודת ה’ בליל הושענא רבה. זאת, על פי מנהגה הייחודי של הישיבה, אשר הינה היחידה בעולם החסידי שמקיימת בין כתליה גם את יום הכיפורים, חג הסוכות ושמחת תורה. תלמידי הישיבה שעמם שוחחנו ביקשו להביע את תודתם למנהל המסור הרב יהודה וגשל, המנצח ביד אמן על מלאכת הלוגיסטיקה המורכבת והייחודית של שמחת בית השואבה, יתר חגי תשרי ולאורך השנה באופן כללי.

אורייתא

צילום: באדיבות המצלם

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות