עתירה לבג”ץ: לחקור התנהלות עו”ד רות דוד בעת שירותה כפרקליטה

התנועה לאיכות השלטון עתרה לבג"ץ נגד שרת המשפטים בדרישה שתנמק: מדוע לא תורה על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית על התנהלותה של רות דוד במהלך כהונתה כפרקליטת מחוז ת"א ולבדיקת אופן טיפולה של מערכת אכיפת החוק בפרשה
חיים טוויל
כ"ד תשרי התשע"ט / 03.10.2018 20:05

התנועה לאיכות השלטון הגישה היום (רביעי) עתירה לבג”ץ נגד שרת המשפטים איילת שקד בדרישה שתנמק – מדוע לא תורה על הקמת ועדת בדיקה ממשלתית על התנהלותה של רות דוד במהלך כהונתה כפרקליטת מחוז ת”א, ולבדיקת אופן טיפולה של מערכת אכיפת החוק בפרשה.

“רק בדיקה עמוקה ויסודית על ידי ועדה בלתי תלויה”, טוענת התנועה, “תוכל להאיר באור השמש מה בדיוק קרה בשנות כהונתה של דוד כפרקליטת מחוז תל אביב, שקיימה קשרים חבריים עם גורמים שבעתיד יעמדו לצדה לדין”.

עוד נמסר מטעם התנועה, כי החלטת היועמ”ש על סגירת תיק החקירה הפלילי נגד דוד, מתמקדת אך ורק בהיבט הפלילי של מעשיה ואינה ממצה את כל הדיון הראוי בשאלות הנוגעות להתנהלותה בעת ששימשה כפרקליטת מחוז.

בשנת 2015 הוגש נגד עו”ד דוד כתב אישום בגין שיבוש הליכי חקירה ותיווך לשוחד בתקופה שלאחר כהונתה כפרקליטת המדינה.

מעצרה חשף חשדות קשים לפיהם במהלך כהונתה קיבלה דוד שוחד וכן כי לא הדירה עצמה מתיקים של מקורבים לה אשר הגיעו לידיה.

בשנת 2016 החליט היועץ המשפטי לממשלה לסגור את תיק החקירה נגד דוד בנושא תפקודה בעת שירותה בפרקליטות, בהעדר ראיות מספיקות להרשעה פלילית.

בחודש דצמבר 2017, התפרסמה ביקורת חריפה שמתח נציב התלונות על הפרקליטות, השופט בדימוס דוד רוזן, על התנהלות עורכת הדין בעת ששימשה כפרקליטת המחוז.

לפי התנועה, “החלטת שרת המשפטים להימנע מהקמת ועדת בדיקה, בלתי סבירה באופן קיצוני. אי חקירת הפרשה משדרת מסר של ‘אין דין ואין דיין’ במערכות אכיפת החוק, מסר המביא לפגיעה אנושה באמון הציבור במערכת אכיפת החוק.

“נראה כי אין מדובר בפרשה בודדת בה חרגה דוד מכללי המנהל התקין, אלא עולים חשדות למקרים רבים ביותר בהם סימני שאלה כבדים מרחפים מעל התנהלותה. כשמדובר בפרשות בסדר גודל שכזה, כשמדובר בהתנהלות כה לא תקינה של גוף חיוני כל כך, וכשאמון הציבור בהתנהלות עובדי הציבור נפגע בצורה כה קשה, בלתי סביר באופן קיצוני שלא לרדת לחקר האמת ולפתוח בבדיקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות