עתירה: לבטל את הבחירות למועצת הרבנות, למנוע הטקס אצל הנשיא

התנועה להגינות שלטונית הגישה לבג"ץ עתירה המבקשת לבטל את הבחירות האחרונות למועצת הרבנות הראשית • בין הטענות: הרב הראשי יצחק יוסף שידל רבנים שלא להגיש מועמדות
חיים טוויל
כ"ד תשרי התשע"ט / 03.10.2018 16:41

התנועה להגינות שלטונית ויו”ר התנועה, עו”ד מרדכי אייזנברג, הגישו היום (רביעי) עתירה לבג”ץ, בה הם מבקשים לבטל את הבחירות האחרונות למועצת הרבנות הראשית, שהתקיימו בכ”ה באלול.

בעתירה נטען כי הרב הראשי הספרדי, הראשל”צ הגר”י יוסף,  שידל רבנים שלא להגיש מועמדות, ויחד עם מקורבו פעל לבחירת אותם רבנים שהיו חברי מועצת הרבנות – מחדש.

בנוסף, בעתירה נטען כי הבחירות התנהלו באופן לא שיוויוני בכך שרק עסקנים פוליטיים מהחוגים התומכים ב’דיל’ הפוליטי שנקבע בין הבית היהודי ליהדות התורה וש”ס, הורשו לשהות בבניין הרבנות בזמן הבחירות ולהשפיע על חברי האסיפה הבוחרת, ואילו אחרים לא הורשו לשהות בשטח ה’סטרילי’.

התנועה להגינות שלטונית מבקשת, כי “בכדי למנוע שינוי במצבם של המועמדים הנבחרים, מבוקש בזאת כי ביהמ”ש הנכבד יוציא מלפניו צו ביניים ארעי, המונע את עריכת טכס הצהרת האמונים בפני נשיא המדינה, וממילא את כניסת המועמדים שנבחרו לכהונתם, עד לבירורה של עתירה זו או מועד אחר שייקבע”.

 

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות