שב”כ עצר מחבלים שחמאס גייס דרך פייסבוק: תכננו פיגועי תופת

שב"כ חשף תשתית חמאס לביצוע פיגוע ביו"ד: המחבלים גויסו ברשתות החברתיות • הוגשו כתבי אישום נגד שני סטודנטים מאוניברסיטת ביר זית, שגויסו לביצוע פיגועים וסיוע בהעברת כספים • פלסטיני בן 24 מהשומרון מואשם שניהל קשר מול גורם עזתי שהנחה אותו לקדם פיגוע
חיים טוויל
כ"ד תשרי התשע"ט / 03.10.2018 11:02

שירות הביטחון הכללי חשף חוליית מחבלי חמאס מיו”ש שתכננה לבצע פיגועי טרור נגד יהודים, בהכוונת מחבלי החמאס מרצועת עזה.

במהלך שנת 2015 הקימו בכירי הזרוע הצבאית של חמאס בעזה תשתית חשאית וממוסדת, המורכבת מפעילי הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה ופעילי חמאס שמוצאם ביהודה ושומרון.

מטרת התשתית היתה לגייס מחבלים בשטחי יו”ש וישראל, לצורך הוצאה לפועל של פיגועי תופת נגד מטרות ישראליות.

מאמץ מיוחד הושקע בגיוס סטודנטים פלסטינים מתחומי ההנדסה והטכנולוגיה ששימשו כמהנדסים לייצור מטענים.

מאז הקמת התשתית, נעצרו על ידי השב”כ וצה”ל ברחבי יהודה ושומרון עשרות פעילי חמאס.

בחקירותיהם בשב”כ עלה, כי גוייסו על ידי התשתית בעזה, באמצעות רשתות חברתיות, לצורך ביצוע פעילות טרור כנגד יעדים ישראלים.

לאחרונה, זוהה וסוכל ניסיון נוסף של התשתית מרצועת עזה להאיץ פעילות הטרור ביו”ש. במסגרת זו נעצרו ונחקרו מספר פעילים מאזור יהודה ושומרון.

במסגרת חקירותיהם בשב”כ של עיסא שלאלדה, בן 21 ועמר מסעוד, בן 20, פעילים בתא הסטודנטים של חמאס באוניברסיטת ביר זית, עלה כי גויסו לפעילות התשתית באמצעות הפייסבוק, על ידי גורמים בזרוע הצבאית של חמאס ברצועת עזה, לצורך ביצוע פיגועים וסיוע בהעברות כספי טרור.

כן עלה כי במסגרת גיוסם, עברו הכשרות צבאיות שונות.

נגד השניים הוגשו לאחרונה כתבי אישום המייחסים להם קשרים עם גורמי טרור וחברות בארגון טרור.

במסגרת חקירתו בשב”כ של חאזם חמאיל, תושב השומרון, בן 24, עלה כי ניהל קשר בפייסבוק מול גורם עזתי אשר עשה שימוש בפרופיל פיקטיבי.

במסגרת זו הונחה חאזם לקדם פיגוע מטעם ארגון החמאס ולצורך כך היה עתיד לקבל מידי הגורם העזתי כסף ואמצעי לחימה. נגד חאזם הוגש כתב אישום המייחס לו מגע עם האויב.

בשב”כ אומרים כי פעילות תשתית הטרור בעזה, לצד פעילות נוספת של חמאס מהרצועה, “הינה חלק בלתי נפרד מנסיונות ארגון החמאס לערער את היציבות הבטחונית באיו”ש, בישראל וברצועת עזה. שירות הביטחון הכללי עוקב אחר מאמצים מתמשכים אלה ויפעל לסכל מבעוד מועד כל פעילות של ארגון הטרור חמאס”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות