מרצ: תומכים בהורדת אחוז חסימה • ח”כ מלכיאלי: נגד רסיסי מפלגות

אחרי הח"כים ברשימה המשותפת - גם בקרב ח"כים ממרצ תומכים בהורדת אחוז החסימה • הדבר יאפשר לראש הממשלה להעביר את היוזמה בכנסת, גם ללא הסכמת ש"ס ואגו"י • ח"כ מלכיאלי: "החיבור בין בכירים בליכוד למרצ, תמוה ביותר" • זנדברג: לא נהיה כלי משחק פוליטי של נתניהו
אריה ריבקינד
כ"ד תשרי התשע"ט / 03.10.2018 10:31

חברי כנסת ממרצ תומכים ביוזמת ראש הממשלה בנימין נתניהו להורדת אחוז החסימה. כך עולה בשיחות שקיימו חברי כנסת מהליכוד, שהחלו לבדוק את עמדות חברי האופוזיציה לגבי המהלך.

יו”ר מרצ תמר זנדברג אמרה הבוקר (רביעי) בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בתכנית ‘קלמן ליברמן’ בכאן רשת ב’: “יש לנו עמדה עקרונית שאנחנו תומכים בייצוגיות, גם בעבר התנגדנו להעלאת אחוז החסימה”.

לדבריה, “דיברו איתנו בכירים בקואליציה, יותר מאחד, אמרנו שיש לנו עמדה עקרונית אבל לא נהיה כלי משחק פוליטי של נתניהו והליכוד”.

אתמול טענו ח”כים מהליכוד כי ח”כים מהרשימה הערבית המשותפת מוכנים גם הם לתמוך ביוזמה להורדת אחוז החסימה.

אם רוב חברי הרשימה המשותפת ומרצ יתמכו במהלך, הדבר יאפשר לראש הממשלה לזכות ברוב בכנסת, מאחר וקולותיהם אמורים לקזז את קולות הבית היהודי, ש”ס ואגודת ישראל – המתנגדות למהלך.

ח”כ מיכאל מלכיאלי מש”ס הגיב לדבריה של יו”ר מר”צ ח”כ תמר זנדברג.

“ש״ס מתנגדת נחרצות להורדת אחוז החסימה. בכנסת אין מקום לרסיסי מפלגות”.

לדבריו, “ש”ס בראשות השר הרב אריה דרעי, נמצאת בתנופת גדולה ובמערכת הבחירות הקרובה לרשויות המקומיות תוכיח זאת. ש״ס היא המפלגה עם הכי הרבה נציגים במועצות הערים ורואים זאת בכל עיר ובכל יישוב. כל מי שמסייר ברחבי הארץ רואה זאת. מעבר לכך, החיבור בין בכירים בליכוד למר”צ, תמוה ביותר”.

ח”כ סאלח סעד המחנה הציוני הגיב על תמיכת מרצ בהורדת אחוז החסימה: “עצוב שדווקא מרצ, מפלגה שרואה עצמה כערכית, נותנת חבל הצלה לראש הממשלה חסר הערכים והכושל נתניהו. במקום לשחק לידי מביבי ולעזור לו לשטות בציבור ולסייע לקואליציה המקרטעת שלו, ראוי שסיעת מרצ תצטרף למחנה הציוני ותפעל כאופוזיציה לוחמת ללא פשרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות