סבא”א: בדקנו כל מה שהיה צריך • צרפת מטילה סנקציות נגד איראן

בסוכנות הבין-לאומית לאנרגיה אטומית טוענים בעקבות דברי נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם, כי פקחיהם קיימו בדיקות בכל האתרים הרלוונטיים באיראן • הפתעה: צרפת הודיעה שהקפיאה נכסים הקשורים למשרד הביטחון והמודיעין האיראניים • הסנקציות הוטלו בשל מעורבות איראן בטרור
נתן פרל
כ"ג תשרי התשע"ט / 02.10.2018 13:29

הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית התייחסה היום (שלישי) לטענות ראש הממשלה בנימין נתניהו על קיומו של מתקן גרעין סודי באיראן שטרם אותר על ידי המעצמות, ופרסמה הודעה לפיה פקחיהם קיימו בדיקות בכל האתרים הרלוונטיים במדינה.

“ערכנו בדיקות, לפי הנהלים, בכל האתרים והמקומות באיראן בהם היינו צריכים לבקר”, מסרה סבא”א. “כל מידע שמגיע – כולל ממדינות שלישיות – עובר בחינה מדוקדקת יחד עם חומר נוסף שנמצא בידי הסוכנות. לא נדון בנושאים האלה בפומבי”.

ההודעה מגיעה בעקבות חשיפת אתר הגרעין על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך נאומו בעצרת הכללית של האו”ם, ודרישתו כי הסוכנות תבחן את המידע שנחשף.

“תבדוק את המתקן לפני שהם יספיקו לפרק אותו”, קרא נתניהו ליו”ר סבא”א יוקיה אמאנו, “זוכרים שאמרו לנו שיהיה ניתן לבדוק בכל זמן ובכל מקום? אז מה לגבי עכשיו ופה? ובו זמנית לך תבדוק אתרים אחרים שסיפרנו לך עליהם. ספר לעולם את האמת על איראן”.

 

בתוך כך, צרפת החליטה היום להקפיא נכסים הקשורים למשרד הביטחון והמודיעין האיראניים הפועלים בשטחה, וכן נכסים של שני אזרחי איראן, למשך שישה חודשים.

הנכסים הוקפאו בעקבות סיכול הפיגוע שתוכנן בעצרת של האופוזיציה האיראנית בפרבר של פריז בסוף יוני האחרון, ועל רקע החלטת בית המשפט בגרמניה לגבות החלטה להסגיר לבלגיה דיפלומט איראני החשוד במעורבות בניסיון הפיגוע.

בהודעה שפרסמו משרדי החוץ, הפנים והכלכלה הצרפתיים נאמר: “ניסיון פיגוע בווילפנט סוכל ב-30 ביוני. תקרית בדרגת חומרה כזאת בטריטוריה הלאומית שלנו לא יכולה לעבור ללא עונש”.

בשבוע שעבר אמר נשיא צרפת עמנואל מקרון במועצת הביטחון של האו”ם, כי לכל חברי המועצה ישנה מטרה: “למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני”.

הוא הוסיף כי סנקציות לא יכולות להספיק וכי יש צורך בבניית אסטרטגיה משותפת וארוכת טווח.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות