“בואו להיבדק” • בי”ח שניידר: חשש שעשרות ילדים נחשפו פה לחצבת

ילדים ששוחררו מטיפול במיון של בית החולים שניידר נקראו לשוב - לאחר שהתגלה כי אחד הילדים שטופל במקום חלה בחצבת • מנהל היחידה למחלות זיהומיות: "עדים לעלייה בתחלואה בגלל ירידה בחיסונים"
תמי גיל
כ"ג תשרי התשע"ט / 02.10.2018 12:00

בית החולים שניידר הודיע למשרד הבריאות כי יש להזהיר הורים ל-76 ילדים, כי יתכן שנחשפו למחלת החצבת בעת ששהו בחדר המיון של בית החולים. כך פורסם היום (שלישי) בכאן רשת ב’.

משרד הבריאות יצר קשר עם הורי הילדים אשר נכללו ברשימת הילדים שנחשפו, וקרא לאותם ילדים בסיכון לבוא לקבל טיפול מונע.

הילדים המאושפזים בבית החולים ושהיו בסיכון, חוסנו מיד.

לפי בית החולים, הילדים שהו בשבוע שעבר בחדר המיון בעת שהיה בו פעוט בן שנה וחודש, שנדבק במחלה למרות שחוסן מפניה לפני כמה חודשים, לקראת טיסה משפחתית לחו”ל.

בבית החולים שניידר אומרים, כי החיסון הניתן לפני גיל שנה מקנה חסינות מופחתת ומדגישים כי גם אם ניתן חיסון מוקדם בשל טיסה, יש צורך בחיסון נוסף במועד המומלץ – בגיל שנה.

הוריו של הפעוט אמרו ל’כאן’, כי הם קוראים להורים אחרים לחסן את ילדיהם, כדי למנוע סיכון מהילד ומסביבתו.

מחלת החצבת מתאפיינת בדרך כלל בתסמיני מחלת חום ובפריחה. במקרים חריגים היא עלולה לגרום לסיבוכים נוירולוגים, ובפרט לדלקת קרום המוח, ובמקרים נדירים – אף למוות.

פרופ’ יצחק לוי, מנהל היחידה למחלות זיהומיות במרכז שניידר צוטט ב’החדשות’: “בעת האחרונה אנו עדים לעלייה בתחלואה בחצבת, הנובעת מירידה בשיעור ההתחסנות. אנחנו מבקשים לחדד את המסר ושבים וקוראים להורים לחסן את ילדיהם נגד מחלת החצבת. זו מחלה שיכולה להיות מסוכנת גם לילד עצמו וגם לסביבתו”.

בתחילת עונת הקיץ המליצה הוועדה המייעצת לחיסונים במשרד הבריאות ממליצה לישראלים הטסים לחלק ממדינות אירופה להתחסן נגד חצבת. זאת, בשל התפרצות המחלה במדינות כמו איטליה, יוון, צ’כיה, אוקראינה, רומניה וגרמניה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות