בליכוד טוענים: “ברשימה המשותפת מוכנים לתמוך בהורדת אחוז חסימה”

ח"כים בליכוד טוענים: חלקים מהרשימה הערבית הציעו לסייע ליוזמת ראש הממשלה להוריד אחוז החסימה • הסיבה: רצון של חלק מחברות הרשימה להתפלג מחדש לסיעות נפרדות לקראת הבחירות
אריה ריבקינד
כ"ג תשרי התשע"ט / 02.10.2018 10:16

ח”כים מהרשימה הערבית המשותפת מוכנים לתמוך ביוזמת ראש הממשלה להוריד את אחוז החסימה בבחירות הקרובות ל-3%.

לפי דיווח של זאב קם בכאן רשת ב’, ח”כים מהליכוד טוענים כי עמיתיהם מהרשימה המשותפת ביקשו להעביר באמצעותם מסר ברוח זו לנתניהו, על רקע ההתנגדות של חלק מסיעות הקואליציה ליוזמה.

לפי בכירים בכנסת, בתוך הרשימה המשותפת ישנם עימותים ומחלוקות רבים, ורבים מחבריה היו שמחים אם ניתן יהיה להתפלג מחדש לסיעות נפרדות. לשם כך, נדרש להוריד בחזרה את אחוז החסימה ולאפשר להן לעבור אותו כשהן רצות בנפרד.

על אף הנכונות שהביעו אותם ח”כים, עדיין לא ברור אם ראש הממשלה וסיעת הליכוד ייענו בחיוב ליוזמה וייעזרו בקולות של ח”כים ערבים, כדי לקדם את הורדת אחוז החסימה.

כאשר נתניהו העלה את ההצעה הוא הדגיש כי המהלך ייצא לפועל רק אם יקבל את הסכמת השותפות הקואליציוניות. “זה חייב להיות בהסכמה של כולם. בלי הסכמה כזאת לא נתקדם בנושא”, הבהיר ראש הממשלה.

ח״כ יוסף ג׳בארין אמר בתגובה לפרסום ב’כאן’: ״נתניהו מבקש לשנות את אחוז החסימה לפי צרכיו הפוליטיים הרגעיים, בסתירה לכללי מנהל תקין. אנחנו התנגדנו בזמנו בתוקף להעלאת אחוז החסימה בגלל הפגיעה בייצוג המפלגות הקטנות, ולא נתנגד באופן עקרוני היום להחזרת המצב לקדמותו.

“אנו ברשימה המשותפת נפעל כדי לשמור על אחדות הרשימה, גם אם יירד אחוז החסימה, שכן דרושה אחדות פוליטית שתגביר את הייצוג שלנו בכנסת מול חקיקת חוק הלאום והמשך מסע ההסתה והדה-לגיטימציה של הימין נגדנו ונגד הכוחות הדמוקרטיים״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות