ליברמן: ימין הזוי ומשיחי • בנט: תקוף חמאס, לא אותי

ליברמן: "בנט מוכן להקריב החינוך והביטחון כדי להרוויח מנדט אחד. מזל שהוא לא מאשים אותי בהתחממות כדור הארץ. האיש לא קיים מבחינתי" • בנט: מדיניות ליברמן חלשה. מושך כל הממשלה שמאלה • סמוטריץ: "לא ביקשו ממך את גשר אסוואן, לא את הנייה ב-48 שעות"
אריה ריבקינד
כ"ג תשרי התשע"ט / 02.10.2018 09:23

שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב בחריפות למתקפה של יו”ר הבית היהודי נפתלי בנט בערב החג  על התנהלותו ברצועת עזה.

בשיחה עם ‘ידיעות אחרונות’ אמר אמש ליברמן, כי בנט מייצג את הימין המשיחי והקנאי החותר להקמת מדינה דו־לאומית עם מתן אזרחות ישראלית לרבבות פלסטינים.

“הבחירות הבאות יהיו בסימן מאבק בין ימין משיחי וקנאי ומול ימין ממלכתי ואחראי שאני מייצג”, אמר ליברמן. “נפתלי בנט התחיל את קמפיין הבחירות שלו. הוא לא מדבר בכלל על חינוך. הוא מוכן להקריב את החינוך ואת הביטחון כדי להרוויח מנדט אחד. מזל שהוא לא מאשים אותי בהתחממות כדור הארץ”.

ליברמן הוסיף: “האסטרטגיה שלו היא לתקוף אותי בכל הזדמנות. בהתחלה אמרתי שאני לא מתכוון להתעסק איתו, האיש לא קיים, עשיתי לו DELETE. אבל כשהוא עושה שימוש בביטחון המדינה לצרכים פוליטיים צריך להסביר מה האיש הזה מייצג”.

בריאיון לאריה גולן בתוכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’, אמר ליברמן: “לא אכפת לבנט, לא מחינוך ולא מביטחון. מבחינתי האיש נמחק, ממחר הוא פשוט לא קיים”.

ליברמן ענה לקביעה של בנט לפיה “הסכמי ליברמן – חמאס קרסו”: “בנט משקר במצח נחושה. אמרתי שאני לא מאמין בשום הסדר עם חמאס. על איזו רפיסות הוא מדבר? רק ביום שישי האחרון נהרגו שבעה פורעים ומעל 500 נפצעו ואף ישראלי לא נפגע”.

לדבריו, “שר החינוך לא מדבר מילה אחת על חינוך ולכן ברור שלא אכפת לו – לא מהחינוך ולא מהביטחון. יש כאן ויכוח אמיתי שילווה אותנו במערכת הבחירות בין ימין הזוי, סהרורי ומשיחי לבין ימין אחראי. השאלה אם אנחנו רוצים מדינה יהודית או מדינה דו-לאומית. בנט וסמוטריץ’ כבר שנים מטיפים למדינה דו לאומית”.

יו”ר הבית היהודי לא נותר חייב – והגיב: “בהמשך הוסיף בנט והגיב: “אני מצפה מהשר ליברמן לתקוף את חמאס ולא אותי. מדיניות ליברמן מול חמאס היא חלשה ושמאלנית. הוא מושך את כל הממשלה שמאלה.

חמאס נהיה חצוף יותר מיום ליום. מהרגע הראשון קבעתי שצריך לירות במשגרי עפיפוני הנפץ, ובמקום זאת ליברמן מבליג ומשדר חולשה. מי שמשגר בלון עם מטען נפץ הוא מחבל שיש לחסלו ולא ״ילד תמים״.

בשל מדיניות החולשה של ליברמן חמאס נעשה חצוף יותר מיום ליום. בימים האחרונים מחבלי חמאס משגרים מאות (!) בלוני תבערה ונפץ מעל תושבי ישובי עוטף עזה; מחבלים מפרקים גדר, משליכים מטענים ורימונים ויוצאים משם ללא שריטה. הגיע הזמן למדיניות ברזל ימנית”.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’  הגיב לליברמן: “לא מלחמות קרדיטים ולא משחקי בחירות. כשתושבי הדרום לא יהיו בסכנת התלקחות יומיומית לא יתקפו אותך. זהו. פשוט. לא ביקשו ממך את גשר אסוואן, לא את הנייה ב-48 שעות, ואפילו לא למנוע את ההתחממות הגלובלית. רק תדאג לביטחון תושבי הדרום. נורא פשוט. נורא תפקיד של שר הביטחון”.

יו”ר האופוזיציה ציפי לבני התייחסה לעימות התקשורתי בין שר החינוך לשר הביטחון: “בוויכוח בין בנט לליברמן שניהם צודקים. אין לממשלה ולימין המשיחי פיתרון לביטחון וישראל בהידרדרות בטחונית בדרום בלי שליטה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות