שלומי אמונים על ה’פיצוץ’: רצו שנחרים אישי ציבור • ש”ס: שקר

'שלומי אמונים' מציגה את גרסתה לכישלון השיחות עם ש"ס ודגל באלעד: "הסכמנו לוויתורים מפליגים למרות חוות דעת הלכתית מדיין, עד כדי וויתור על מחצית הקדנציה" • טוענים: דרשו "הדרת נבחרי ציבור שהלכו איתו לאורך כל הדרך וניסיון לחדש מלחמות וחרמות" • ש"ס מכחישה דרישה כזו
אריה ריבקינד
י"ט תשרי התשע"ט / 28.09.2018 14:06

 חשיפת חרדים 10: אחרי ה’פיצוץ’ במגעים של ראש העיר אלעד ישראל פרוש  עם ראשי ש”ס ו’דגל התורה’, מפרסמת היום בצהרים (שישי) סיעת ‘שלומי אמונים’ את גירסתה לכישלון השיחות שנועדו למנוע מחלוקת בעיר החרדית אלעד.

“ראש עיריית אלעד ישראל פרוש פעל בימים האחרונים בכל דרך להגיע להבנות ולהסכם אחדות ושלום, על מנת למנוע קרע ומחלוקת בעיר. זאת למרות כל הישיגיו והתמיכה הציבורית הרחבה שהוא מקבל מתושבי ורבני העיר,, נאמר בהודעה.

“בשלושה הימים האחרונים נכנס לתמונה הגרמ”ה הירש, ראש ישיבת סלבודקא – והנחה את ראשי דגל התורה להגיע להסכם עם ישראל פרוש.

“במסגרת מאמציו של ראש העיר למען השלום, הוא הסכים לוויתורים מפליגים למרות חוות דעת הלכתית מדיין תלמיד חכם מובהק, עד כדי וויתור על מחצית הקדנציה לצד השני”.

בסיעת שלומי אמונים דבקים בגירסה כי דרישת ש”ס הייתה להחרים את חבר המועצה אבי דיין, מי ששבר את מחסום הבלוק שהציבה ש”ס בתחילת הקדנציה הקודמת, ואפשר לפרוש להקים קואלציה:  “במהלך המו”מ הועלתה דרישה  – להכניס סעיפים להסכם שמשמעותם הדרת נבחרי ציבור שהלכו איתו לאורך כל הדרך וניסיון לחדש מלחמות והחרמות בעיר.

“על אף שאיפתו לשלום ולאחדות, מבחינת ישראל פרוש הדרישה שהועלתה היא לא צודקת ולא לגיטימית ולא יהיה הסכם שכולל החרמה של אישי ציבור.

“הכרת הטוב ושמירה על שלום ואחדות בכל המגזרים הוא כלל ברזל . הצלחתו הגדולה של ישראל פרוש באלעד הייתה מבוססת על כך – וכך תישאר”.

בש”ס מכחישים מכל וכל שהיתה דרישה כזו.

כפי שנחשף אמש בחרדים 10, כחלק מגיבוש הסכמות, הגיע אמש פרוש  בשעה 17:50 אל ביתו של יו”ר ש”ס ברחוב הקבלן בשכונת הר נוף לפגישה עם אריה דרעי. הצדדים, בהם מספר רבנים מאנשיו של ראש ישיבת סלבודקה, יועציו של דרעי ושרוליק פרוש, קיימו דיונים במשך כ-9 שעות – ונפרדו בשעה 2:40 לפנות בוקר, במה שהוגדר ‘פיצוץ’, על רקע אי הסכמות.

בהמסכם המתגבש סוכם כי תתקיים רוטציה בין פרוש ליצחק פינדרוס.

עם זאת, כתב חרדים 10 מציין, כי המגעים יימשכו.

“כמו שיוסי דייטש אוהב לומר: את הכסף סופרים במדרגות. עוד לא נאמרה המילה האחרונה”, אומר גורם בדגל התורה לחרדים 10.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות