ארה”ב: “לבדוק מה איראן מסתירה” • איראן: “העולם יצחק בקרוב בקול”

המשטר בטהרן מכחיש את חשיפת ראש הממשלה על אתר אטומי סודי בבירת איראן: "העולם יצחק בקרוב בקול רם. דבריו שקריים, חסרי משמעות" • בכיר במחלקת המדינה האמריקנית: לבדוק אם איראן מבצעת פעילות אטומית • גורם מודיעין בארה"ב טוען: "נתניהו מטעה. במחסן יש רק ניירת"
נתן פרל
י"ט תשרי התשע"ט / 28.09.2018 13:14

בכיר במחלקת המדינה האמריקנית פרסם היום (שישי) הודעה רשמית בה פנה בדרישה מסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית לבדוק את האתרים הסודיים שחשף אמש (חמישי) ראש הממשלה נתניהו בנאומו בעצרת האו”ם.

“על סבא”א מוטלת החובה למלא את תפקידה ולבדוק שאין כל אתר גרעיני סודי או פעילות גרעינית לא מוצהרת באיראן, כדי להבטיח לעולם שאיראן אינה מפעילה אתרים גרעיניים סודיים”, אמר הבכיר.

הדרישה מגיעה לאחר שנתניהו אמר בנאומו בעצרת האו”ם, תוך שהוא מציג מפות ותמונות של האתר: “לאיראן יש מתקן סודי נוסף בטהראן כדי לאחסן כמות ענקית של ציוד מתוכנית הגרעין הסודית. כמו הארכיב הגרעיני הוא נראה תמים. ניתן לראות אותו בגוגל. זהו המתקן הסודי השני”.

לעומת זאת, גורם רשמי במודיעין האמריקני השמיע דברים אחרים: “דבריו של נתניהו אמש מטעים מעט. ידענו על המתקן בטהרן, ומדובר במקום מלא בארונות של תיקים ומסמכים – לא בצינורות אלומיניום או צנטריפוגות. שנית, אין במתקן הזה שום דבר שיכול לאפשר לאיראן להפר את הסכם הגרעין”.

את דבריו של הגורם המודיעיני חיזק גורם רשמי בממשל האמריקני, שאמר כי ארה”ב מודעת למתקן אותו חשף נתניהו, ומדובר במחסן המשמש לאחסון תיעוד וארכיון מתוכנית הגרעין של איראן.

גם במשרד החוץ האיראני הכחישו את קיום מתקן הגרעין. דובר משרד החוץ האיראני, בחראם קאסמי, אמר לכלי התקשורת: “העולם יצחק בקרוב בקול רם על נאומו של נתניהו. דבריו שקריים, חסרי משמעות ולא נחוצים”.

שר החוץ האיראני, מוחמד ג’וואד זריף, טען כי מי שמסתירה נשק גרעיני היא ישראל: “שום מופע, יצירתי ככל שיהיה, לא יסיט את תשומת הלב מהעובדה שישראל היא המשטר היחיד באזורנו עם תוכנית סודית ובלתי רשמית לייצור נשק גרעיני ואטומי. הגיע הזמן שהיא תודה בכך ותאפשר פיקוח בינלאומי עליה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות