הקרב הגדול בי-ם I אגו”י ודגל רצות בנפרד • אגו”י: “הם מעדיפים פירוד”

הניסיונות להגיע להסכמות לא צלחו: 'דגל' ואגודת ישראל ירוצו ברשימות נפרדות למועצת העיר ירושלים • אגו"י מאשימים: העלו את רף הדרישות שוב ושוב • ומי ייצג את ש"ס?
אריה ריבקינד
י"ט תשרי התשע"ט / 27.09.2018 21:45

רצים בנפרד:  אגודת ישראל ודגל התורה הגישו הערב (חמישי) רשימות נפרדות למועצת העיר ירושלים.  המאבק שייפתח כעת בין המפלגות יהיה מבחן כוח אמיתי ראשון של שתי הסיעות.

יו”ר יהדות התורה בירושלים יעקב הלפרין ומזכיר אגודת ישראל בירושלים שייע פקשר הגישו את רשימת אגודת ישראל.

בראש הרשימה עומד יוסי דייטש.  במקום השני מוקם יוחנן ויצמן, נציג גור. במקום השלישי –  מיכאל הלברשטאם, נציג בעלזא. במקום הרביעי – יעקב הלפרין, נציג חב”ד. במקום החמישי – יצחק ברטלר,  (נציג ויזניץ. במקום השישי – דוד גרינוולד.

נציגי ‘דגל התורה’ הגישו את רשימתם בירושלים בנפרד.

סימן הרשימה יהיה ‘ד”ת’, מאחר והאות ג’ שייכת לאגו”י.

ברשימה יתמודדו: אליעזר ראוכברגר; ישראל קלרמן; משה גורא; דוד בלומנשטוק; אלחנן גרוסבוים; דוד זוהר ואוריאל סגל.

מדגל התורה נמסר: “אנו יוצאים היום לדרך חדשה, דגל תגדיל את כוחה ואת עוצמתה. אנו מודים לחברי הכנסת גפני ומקלב שפעלו לילות כימים. דגל ביקשה להוכיח את כוחה. אי שיוויניות זה לא הצעות לשלום. נמשיך לבסס את הצלחתה ושגשוגה של הנציגות החרדית בכלל והליטאית בפרט”.

מאגודת ישראל בירושלים נמסר: “נעשו כל המאמצים מצידנו לעשות את רצון הציבור ולרוץ באחדות. בשעה האחרונה אף הוגשה הצעה נוספת: באדיבות חסידות ויז’ניץ הוצע מקום נוסף ל’דגל’, כך שבמצב של תשעה נציגים, ‘דגל’ היתה זוכה לחמישה מול ארבעה של אגו”י. גם להצעה זו סירבו בדגל התורה.

“חבל שבחג שמסמל את האחדות יש מי שהעדיף את הפירוד, בהעלאת רף הדרישות שוב ושוב”.

מאוחר יותר מסרו מאגודת ישראל בירושלים: “אסור להתעצב בחג, אך לכאוב על גרירת הציבור למערכה מיותרת, מותר. שרשרת ההצעות לדגל התורה שהגיעה עד לחלוקת 60/40 לטובת דגל, כדי להביא לאחדות, טורפדה. אלו העובדות”.

“לא הוגבלו הפירסומים והעברת המסרים וההוראות לציבור של דגל התורה, מלבד סירוב אגודת ישראל לשימוש באות ג’ עבור מועמדים שאינם מיהדות התורה. כך גם היה במערכת בחירות קודמת.

“דרישות דגל התורה לשיוויון מלא במצב של שמונה נציגים נענו. יתרה מכך אף הוצעה חלוקה של 60/40 במצב של תשעה נציגים – מצב ריאלי בריצה מאוחדת ומשותפת. גם להצעה נדיבה זו סירבו נציגי דגל. העלאת הדרישה לשימוש באות, ברגע האחרון, נועדה לטרפד אפשרות להליכה משותפת על אף ההצעות הנדיבות.

“הציבור הירושלמי שחפץ באחדות ושלום נמצא הערב בתחושות קשות ובחוסר הבנה מדוע אילצו את הציבור להיקלע לפירוד ומחלוקת. ציקצוקי הלשון או חצאי אמיתות לא תעזור. הציבור זוכר את השתלשלות העניינים ויודע מי הביא לפילוג וחתר לשם מהרגע הראשון, בפומבי”.

יוסי דייטש

יוסי דייטש מגיש את טופס המועמדות. צילום: דוברות

כפי שדווח בחרדים 10, סיעת שלומי אמונים דרשה כי בתמונה לשיוויון ברשימה תתמוך ‘דגל’ במועמדות של דייטש.

ומה קורה ברשימת ש”ס בירושלים? חבר מועצת העיר חיים כהן קודם למקום השני ברשימה. במקום הראשון נותר סגן ראש העיר צביקה כהן, במקום שלישי – פיני עזרא, במקום הרביעי – אברהם בצלאל, ובמקום החמישי – שמואל מרציאנו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כשהגררערס הלכו על הפלג
    28/09/2018 02:31
    רפי
  1. בבחירות הקודמות הלכו החסידים עם הפלג העיקר שמה ליאון מועמד הרב שטיינמן לא יבחר אז מה עכשיו רוצים החסידים להתחנף לליטאים