אין בחירות ברכסים: דן כהן מש”ס יהיה ראש המועצה, איצ’ה רייך סגנו

אחרי חודשים של כיפופי ידיים, בסניף דגל התורה ברכסים הסירו את הוטו מעל ראשו של מועמד ש"ס דן כהן • מה גרם לראש העיר איצ'ה רייך המסיים קנדציה לסגת מההתנגדות?
אריה ריבקינד
י"ח תשרי התשע"ט / 27.09.2018 19:03

הליך ההכנה לבחירות ברכסים, עיר התורה בצפון, אמורות היו להיות שקטות, אבל רק היום (חמישי) בצהרים הגיעו ש”ס ודגל התורה להסכם: דן כהן יהיה ראשות המועצה, בעוד איצ’ה רייך יכהן כסגנו.

לפי ההסכם בין המפלגות, הוגשה רשימה אחת מאוחדת למועצה ותמיכה מאוחדת בדן כהן לראשות העיר. כיוון שכך, ביישוב לא יתקיימו בחירות.

ביישוב קיים הסכם רוטציה בין ‘דגל התורה’ וש”ס, לפיו כל נציג בתורו מכהן כראש המועצה קדנציה אחת, ונציג הסיעה השניה מכהן כסגנו וממלא מקומו.

עד כה כיהנו כראשי המועצה לפי ההסכם, איש ש”ס דן כהן, ונציג ‘דגל’ איצ’ה רייך – המסיים כעת את הקדנציה כראש המועצה.

בסעיף מספר 5 בהסכם, שנחתם לפני 5 שנים בין ‘יהדות התורה’ וש”ס, נאמר במפורש: “מועמד מטעם תנועת ש”ס יכהן לאחר הקדנציה הנוכחית בחמש השנים הבאות כראש הרשות. המועמד צריך להיות מוסכם על ידי תנועת יהדות התורה”.

אולם, בעוד בש”ס רצו כי דן כהן ישוב אל התפקיד, ב’דגל’ הציגו התנגדות נחרצת למועמדותו.

בש”ס התעקשו. אריה דרעי הבהיר כבר לפני שבועיים כי דן כהן ירוץ בכל מחיר, אבל ‘דגל’ המשיכה לאיים: רייך ירוץ מולו.

אז מה קרה ש’דגל’ הסירה היום את ההתנגדות?

גורם בעיר מסביר: “איצ’ה רייך חשב שאם יהיה וטו על דן כהן – הוא יהיה זה שימשיך בראשות העיר. כי נתי חייק, שהיה אמור להיות היורש, עבר לחיפה. אבל דרעי הבהיר ל’דגל’ שבכל מצב רייך לא יהיה ראש העיר, כי יתפשר על מוטי ויזגן – וידרוש שגם רייך לא יכהן במועצה.

“הספין עבד טוב. כאשר רייך הבין שבכל מצב לא הוא יהיה זה שימשיך לקדנציה נוספת, הוא הסיר את הווטו מעל ראשו של דן כהן”.

גורם בכיר בעיר הסביר בשיחה עם חרדים 10 את הסיבה להתעקשות של דרעי על דן כהן: “צריך להבין שדן כהן מקושר מאוד. אחד המחותנים שלו הוא יגאל רווח מפרסום אפיקים, מי שעבד שנים עם ש”ס במערכות בחירות, מחותנת נוספת שלו היא עליזה אוזן, הרל”שית של שר הדתות דוד אזולאי ובעלת השפעה רבה בש”ס. לכן, ש”ס מחוייבת לו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות