שר הבטחון ליברמן: “המדינה הפלסטינית לא מעניינת אותי”

שר הביטחון התייחס במעבר קוניטרה להצהרת טראמפ על פתרון שתי המדינות. 'זה שבמדינת ישראל יש 20% אוכלוסיה ערבית שיוצאת פעם אחרי פעם להפגנות, למחאות, עם דגלי פלסטין - זו הבעיה האמיתית. אנחנו צריכים לדאוג למדינה היהודית וכל השאר זה פחות מעניין"
חיים טוויל
י"ח תשרי התשע"ט / 27.09.2018 14:50

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ביקר הבוקר (חמישי) במעבר קוניטרה בגבול ישראל-סוריה, יחד עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק וקצינים בכירים נוספים – והתייחס לדברים שאמר הנשיא האמריקני על פתרון שתי המדינות בפתח הפגישה עם נתניהו:  “המדינה הפלסטינית לא מעניינת אותי. יש פה בעיות יותר אקוטיות מסתם סיסמאות”.

לדבריו, ”זה שבמדינת ישראל יש 20% אוכלוסיה ערבית שיוצאת פעם אחרי פעם להפגנות, למחאות, עם דגלי פלסטין ולא עם דגלי ישראל, לי יש בעיה עם זה וזו הבעיה האמיתית. אנחנו צריכים לדאוג למדינה היהודית וכל השאר זה פחות מעניין”.

ליברמן נשאל האם מדינה פלסטינית היא חלק מאינטרס ישראלי והשיב: “האינטרס הישראלי זה מדינה יהודית, מדינה יהודית ובטוחה. כל השאר פחות מעניין אותנו”.

על המשבר עם רוסיה, אמר ליברמן: “אנחנו מצטערים על אובדן 15 החיילים והקצינים הרוסים. אין לנו שום עניין לנהל שיח תקשורתי איתם. יש הרבה מגעים ותיאומים, הכל בצינורות החסויים. מבחינתנו, כל האחריות על הפלת המטוס הרוסי – על צבא סוריה. כל השאר נדסקס איתם בפורומים הסגורים. אנחנו ממשיכים בתאום הביטחוני”.

הוא הוסיף: “אין לנו עניין בהתערבות במלחמת האזרחים בסוריה ומעולם לא התערבנו. מה שמעניין אותנו זה להבטיח את ביטחונם של אזרחי ישראל”.

הוא הדגיש: “אסד אינו חבר שלנו, מדובר בפושע מלחמה. כל אותם גופים בינלאומיים שכל כך חרדים לזכויות האדם, אני לא רואה אותם פועלים בצד הסורי ולא מבקשים מאסד הבהרות. זה לא עניינינו. אנחנו דואגים רק לביטחונם של תושבי ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות