מתפללים השתלטו על בי”ס ‘סגולה’ בבני ברק: מאות הפגינו נגד הפלישה

בעקבות השתלטות של קבוצת מתפללים על חלקים מבית הספר 'סגולה' לטובת הקמת בית כנסת - התקיים הבוקר מפגן תמיכה - נגד הפלישה • אודי טנא: "עצוב לראות איך עסקני עיריית בני ברק מנסים שוב ושוב לגרש מהעיר בכוח את אנשי המחנה הלאומי"
אריה ריבקינד
י"ח תשרי התשע"ט / 27.09.2018 12:30

קבוצת מתפללים חרדית, המזוהה עם ש”ס בבני ברק, נכנסה בערב החג (ראשון) למבנה ציבורי הנמצא בשימוש בית הספר הממלכתי-דתי ‘סגולה’ בבני ברק – בית הספר הדתי-לאומי לבנים היחיד בעיר, והודיעה על הקמת בית כנסת במקום.

לאחר שפורסם כי ראשי העירייה תומכים דווקא באנשי ש”ס, למרות שמדובר בפלישה לא חוקית, החלה סערה גדולה, וסבב נוסף של מתיחות וחילופי האשמות בין המגזרים השונים בעיר, וזאת בתקופה נפיצה ממילא.

י’, הורה לתלמיד בבית הספר, אמר בשיחה עם חרדים 10: “הציבור הדתי-הלאומי בעיר נותר ללא גב פוליטי והמוסדות הציוניים בעיר סובלים מרדיפה מתמשכת וכמה מהם נסגרו. ברור לכולם שזאת התחלה של ניסיון לסגור גם את ‘סגולה’, כדי לגרש אותנו סופית מהעיר, ואנחנו נאבקים ונמשיך להיאבק בכל האמצעים, כולל בקלפי”.

כבר בערב החג הגיעו עשרות מורים והורים של תלמידי בית הספר, מגובים במנהל בית הספר, הרב עמוס מימון, כדי “לסלק מבית הספר שלנו את הפולשים”, לטענתם.

במהלך העימותים במקום צעקו המתפללים לעבר הורי ומורי בית הספר: “הגיע הזמן שתחזרו לחורים שלכם” – ובמקום התחוללה מהומה גדולה.

במקום נכח גם אודי טנא, מראשי הציבור הדתי-לאומי בעיר, ויועצו של סגן שר החינוך אבי וורצמן לשעבר, שפעל להחזרת המבנה לחזקת בית הספר.

בסופו של דבר, ורק לאחר שהמשטרה עיכבה את אחד החשודים בפריצה לבית הספר, התפזרה ההפגנה.

אמש, לאחר שנודע שבכוונת העירייה לאשר באופן רשמי את הקמת בית הכנסת במתחם בית הספר, הודיעה הנהלת בית הספר על מפגן תמיכה, שנערך הבוקר, אליו הוזמנו “כל אוהבי השלום והצדק”.

באירוע, אליו הגיעו מאות תושבים, דיבר מנהל בית הספר, הרב עמוס מימון, על חשיבות בית הספר ותפקידו ההיסטורי לאורך השנים וגישת ספרא וסייפא שבמרכזו.

יו”ר ועד הורי בית הספר, זהבית מכלוף, דיברה על חשיבות מאבק ההורים שהוא זה שהיה הבסיס להצלחה. היא ציינה עד כמה המאבק המאוחד הוא זה שהוביל להצלחה.

אודי טנא, מראשי הציבור הדתי לאומי בבני ברק, אמר בשיחה עם חרדים 10: “עצוב לראות איך עסקני עיריית בני ברק מנסים שוב ושוב לגרש מהעיר בכוח את אנשי המחנה הלאומי והציונות הדתית.

“בשנה שעברה הצלנו את אולפנת צביה בעיר והשנה נשמור גם על בית הספר ‘סגולה’ לטובת כלל ילדי העיר. לאנשי הציונות הדתית וכן לחרדים הישראלים הגרים בבני ברק ומהווים רוב מובהק בבית ספר, יש כתובת אחת – במקום להתלונן עוד חמש שנים, אני קורא לכל הציבור הלאומי בעיר להגיע לקלפי ולבחור ברשימת הליכוד בראשות יעקב וידר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הן יותר צנועות וחסודות מנשות ב''ב המגעילות והמטונפות
    28/09/2018 01:34
    פפוועעע
  1. והדפוקות בשכל