אורי מקלב תקף את פרוש: “פעלו לאורך תקופה בצורה לא לגיטימית”

בכנס פתיחת מערכת הבחירות של 'דגל התורה' באלעד, תקף ח"כ אורי מקלב: "אף אחד לא יכול לערר את הקשר בין המפלגה לבין בוחריה, וכאן באלעד יהיה הסמל של הדבר הזה"
אריה ריבקינד
י"ז תשרי התשע"ט / 26.09.2018 15:13

 הקרב על  אלעד: אמש (שלישי) פתחה ‘דגל התורה’ את מערכת הבחירות, עם המועמד לראשות העיר יצחק פינדרוס.

ח”כ אורי מקלב תקף, בנאום חריף שנשא את הניסיון של סיעת ‘שלומי אמונים’ לערער על ההסכם שנחתם בין הצדדים, לפיו ראשות העיר מגיעה הפעם ל’דגל התורה’.

“אני מזכיר לחברים שלנו פה: הרב גפני שלושים שנה אחורנית, אנחנו היינו גם בחול המועד סוכות, הכינוס הזה מזכיר את הגעגועים לאותם הימים בהם זעק הרב רביץ זכרונו לברכה: ‘אנו קיימים יען כי אנו קיימים’, והדבר הזה צריך להיות ברור, כפי שהסביר מרן הרב שך זצוק”ל – כאשר יש בחוץ ‘פזר’ עלינו ל’כנס’, צריך באותו הזמן לכנס את האנשים שלנו ולחדד את המסרים.

מקלב הוסיף: “לכן אנחנו הקמנו את המסגרת שלנו. אני אומר לכם פה, היו אז סיבות הרבה יותר חזקות מדוע לא להתכנס יחד, וזו הייתה החלטה לא פשוטה, מסגרת של בני תורה צריכה את הנציגות של בני התורה, לא צריכים חיקויים – צריכים את המקור, ואנחנו מייצגים את זה בהצלחה”.

הוא התייחס להסכם  שנחתם פני חמש שנים עם שלומי אמונים: “עברה פה בעיר אלעד קדנציה של נציגי דגל התורה, שעברה בהצלחה יתרה, היה הסכם ברור, בהסכם לא היה סעיף כי ההסכם חל רק אם הנציג לא יצליח בתפקידו. כל ההסכם היה כדי שהנציג יצליח, ואנחנו יודעים כי הזמן הזה בו אנחנו מתכנים כדי להתחזק, הדברים היו צריכים להיות ברורים, אבל התכנסנו כי היה מי שניסה לערר את זה ופעלו לאורך תקופה בצורה לא לגיטימית”.

הוא הדגיש: “פנינו כרגע להמשיך הלאה במסגרת שלנו, של דגל התורה, להמשיך בפעילות החשובה ובשגשוג העיר. אני מעיד על עצמי, ואני מוכן להתווכח על זה עם כל מי שירצה: דגל התורה, בשונה ממפלגות אחרות, חשוב לה כל מקום בפני עצמו, חשוב לה הנציגות המקומית והתכנסות המקומית והמסגרות המקומיות. החישובים המונצפאליים הארציים או חשיבות של מפלגת האם בכנסת, תופסים חשיבות מופחתת כאשר לנגד עניינו עומדים תושבי המקום והמסגרות המקומיות בכל מקום ומקום”.

על הניסיון לסכסך בין חברי ‘דגל’ – אמר: “אנחנו מכירים את הקהל שלנו, אף אחד לא יכול להכניס טריז בנינו, אף אחד לא יכול לערר את הקשר בין המפלגה לבין בוחריה, וכאן באלעד יהיה הסמל של הדבר הזה, הקשר העמוק בין המפלגה לבין בוחריה. כאן יהיה סמל ודוגמא ונראה לכולם שלא ניתן להחליש ולערר אותנו”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תפסיקו לעשות מהרבנים שלנו פסיכים
    26/09/2018 19:13
    דגלאי
  1. יענקי קניבסקי שלח כמה שליחים סודיים מטעמו לפני כמה חודשים לכל רבני הקהילות ומנהלי המוסדות הליטאים בעיר. כל השליחים שבו עם דוחו”ת עם בטן מלאה על אפליות שעשה שרוליק בין הליטאים והספרדים לחסידים.
    הגרמ”ה הירש חקר את הנושא חודשיים
    הגר”י סילמן ישב על המדוכה מחודש אב והגיע להחלטה חד משמעית. פרוש טוב לקהילות חסידיות מסוימות ורע מאד לספרדים ולליטאים.
    תפסיקו בבקשה לעשות מהרבנים שלנו ילדים קטנים. יש ים של מסמכים ועובדות והם יצאו לציבור הרחב עד הבחירות.
    ועוד לא דיברנו על ההסכם החתום.
    הסכם צריך לכבד. כמו בבני ברק וירושליםפ, וביתר.
    שוכחים ראש עיר טוב ששמו פינדרוס, שהועף על טיל בגלל הסכם כתוב.
    דאטפת אטפוך.

  2. מי נגד פינדרוס? העצניקים
    26/09/2018 19:15
    דגלאי
  3. העצניקים בעד פרוש ונגד פינדרוס
    הרב הידוע שהגר”ח קנייבסקי לא מכניס אותו הביתה בעד פרוש ונגד פינדרוס
    ראש הכולל העצניק הידוע בעד פרוש ונגד פינדרוס
    אני בצד של פינדרוס