נשיא ארצות הברית באו”ם: “אנחנו מבקשים מהעולם לבודד את איראן”

הנשיא טראמפ נאם בעצרת הכללית של האו"ם - והדגיש את השינויים שעברה ארה"ב בהנהגתו • תקף את איראן: "מפיצה טרור, נחדש הסנקציות נגדה"
נתן פרל
ט"ז תשרי התשע"ט / 25.09.2018 19:26

נשיא ארה”ב נאם היום (שלישי) בעצרת הכללית של האו”ם והתגאה בהישגי ממשלו, בעיקר מול צפון קוריאה ובשיפור הכלכלה המקומית.

“ארה”ב בטוחה יותר עשירה יותר ויציבה יותר ממה שהייתה כשנכנסתי לתפקידי”, אמר הנשיא.

על המזרח התיכון אמר הנשיא: “במזרח התיכון הגישה החדשה שלנו מביאה לשינוי היסטורי. בעקבות ביקורי בסעודיה, מדינות המפרץ הקימו מרכז חדש למאבק בטרור, הם עובדים איתנו נגד הטרור באזורם. הם פועלים כדי להביא לסיום מלחמת האזרחים הנוראית בתימן”.

בנאומו הסביר טראמפ את ההחלטה לחדש את הסנקציות על איראן: “לא ניתן למדינה שמאיימת על ישראל להחזיק בנשק גרעיני. השלטון באיראן זורע כאוס, מוות והרס”.

הוא ציין: “איראן משקיעה מאמץ רב בחתרנות במזרח התיכון ומעבר לכך, לכן מדינות רבות תמכו בהחלטתי לסגת מהסכם הגרעין והחזרת הסנקציות עליה”.

עוד אמר טראמפ: “לא ניתן למשטר שמאיים על ישראל בהשמדה, להחזיק באמצעים לשגר טיל גרעיני לכל מקום בעולם. אנחנו מבקשים מהעולם לבודד את איראן כל עוד האגרסיביות שלה נמשכת”.

הנשיא התייחס גם להחלטה להעביר את השגרירות האמריקנית לירושלים: ” השנה גם התקדמנו במזרח התיכון. ארה”ב מחויבת לפתרון של שלום בין הפלסטינים לישראלים. חלק מן העניין שכל מדינה תוכל להכיר בבירה שלה. אנחנו ידענו שאלה הן העובדות כשהכרנו בזכותה של ישראל להגדרת זהות עצמית – העברנו את השגרירות לירושלים. לא נהיה שבויים של מומחים שטעו שוב ושוב במהלך ההסטוריה – זה לא נכון רק לגבי שלום, אלא גם לגבי שגשוג”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות