דייטש השיק את קמפיין הבחירות שלו עם הסיסמה: “ירושלמי בנשמה”

אריה ריבקינד
|
ט"ז תשרי התשע"ט / 25.09.2018 17:54
המועמד החרדי לראשות עיריית ירושלים השיק את הקמפיין שלו, תחת הסיסמה “יוסי דייטש – ירושלמי בנשמה” • הצהיר כי נושא ההקפאה יהיה מרכזי: “ממשלת ישראל לא תחנוק יותר” • זאת למרות שב-10 השנים האחרונות לא נשמע קולו נגד ההקפאה

המועמד לראשות עיריית ירושלים יוסי דייטש השיק אחר הצהריים (שלישי) במלון ‘רמדה’ בירושלים את קמפיין הבחירות שלו.

איש הפרסום רוני רימון, המלווה את דייטש, הכריז כי הקמפיין ירוץ עם הסיסמה “יוסי דייטש – ירושלמי בנשמה”.

רימון סיפר גם כי נושא ההקפאה יהווה נושא מרכזי בקמפיין שייפתח לאחר חג הסוכות. זאת למרות שדייטש עצמו לא התבטא ב-10 השנים האחרונות נגד ההקפאה, למעט פעם או פעמיים.

דייטש אמר בנאומו: “אני עומד כאן היום בפניכם כדי להכריז על התמודדותי לראשות עיריית ירושלים, בירת ישראל.

“מה שאני אוהב בקמפיין שלנו שהוא מבטא בפשטות את האמת: אני באמת ירושלמי בנשמה. לא רק שאני נולדתי כאן, אלא ששישה דורות קודמים לי גם כן נולדו בירושלים. אני לא צריך ללמוד את ירושלים – אני מכיר ואוהב בה כל אבן. חוץ מזה, אני מכהן כחבר מועצת עירית ירושלים כבר שתיים-עשרה שנים ומתוכן כחמש שנים כסגן ראש העיר”.

דייטש הוסיף: “כל הזמן אני קורא ושומע בתקשורת על מהלכים פוליטיים ועל ניתוחים פוליטיים והערכות סיכויים של הבחירות לראשות עירית ירושלים. אני כמעט ולא שומע דבר על איכות ועל התאמת המתמודדים לתפקיד. אישית, אני מכיר ומעריך את כל המתמודדים, ואני לא מתכוון לנגח אותם. אבל, אני מאמין בשני דברים: האחד – אני המועמד הטוב ביותר לירושלים, ותכף ארחיב. והשני – אני המועמד שייבחר לתפקיד ראש עירית ירושלים, בין אם זה יהיה בסיבוב אחד, או בשני סיבובי בחירות”.

לדבריו, “אין לי שום כוונה לעמוד כאן כפרשן ולהסביר איך זה יקרה – אבל , בעזרת ה’, זו תהיה התוצאה הסופית.

“ועוד דבר: מה שמענין אותי באמת – זה להיות ראש עירית ירושלים כדי לעבוד מבוקר עד לילה למען תושבי ירושלים. החל מנקיון העיר והמשך בפיתוח העיר, חינוך, תחבורה, יצירת מקומות עבודה, הקמת שכונות חדשות ועוד נושאים רבים. אני בא לתפקיד כדי לעבוד”.

בשלב זה עבר דייטש להבטחת הבחירות שלו, המעידה על נאיביות פוליטית: “כשאבחר, הפעולה הראשונה שאעשה היא לקדם שורה של תוכניות בניה מוכנות שראש העיר הנוכחי, ניר ברקת, הסכים, לבקשת ראש הממשלה, לעצור את קידומן. אני אומר לראש הממשלה: אדוני ראש הממשלה – עד כאן. ממשלת ישראל לא תחנוק יותר את בירת ישראל. במצב הנוכחי ירושלים דומה לבקבוק הסגור בפקק והמשקה לא יכול לצאת ממנו. אני אחלוץ את הפקק. אני אקדם את אישורי התוכניות, אני אביא בניה לירושלים ופיתוח לירושלים”.

יוסי דייטש

צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

הוא המשיך: “אנשים, אגב, מכל המגזרים, עוזבים את העיר כי היא חנוקה באופן מלאכותי – אי אפשר לפתח אותה כמו שצריך באשמת ההקפאה. אצלי זה לא יקרה. כשאבחר, נפתח את הפקק והתוכניות יחלו לזרום. זוהי המשימה הקריטית ביותר שאקח על עצמי. זוהי משימה שפתרונה יביא פתרונות גם במגרשים אחרים של תעסוקה ופיתוח העיר. זה קריטי. ממשלת ישראל, בראשות מר נתניהו, חייבת להבין: אנחנו נמצאים בנקודת זמן קריטית בחיי העיר, תקופת זמן שתכריע האם ירושלים תקמול או תפרח. אני אצליח להביא לפריחה”.

לציבור החילוני אמר המועמד:  “ירושלים שאני אעמוד בראשה תהיה עיר של כולם: של חרדים, של ציונים דתיים ושל חילוניים ושל כל הדתות והאמונות. כך אני מנהל את לשכתי בעירייה כבר 12 שנה, וכך היא תתנהל כשאהיה בעזרת השם ראש העיר.”