נתניהו לשרים: לשמור על דממה, לא לדבר על המשבר עם רוסיה

בתום ישיבת הקבינט, שארכה כשלוש שעות, הנחה ראש הממשלה את השרים שלא להתבטא בנושא המשבר עם רוסיה על רקע הפלת המטוס הרוסי בשמי סוריה • המשתתפים דנו בהחלטת רוסיה להעביר את מערכת הטילים S-300 לידי הסורים • לאחר הדיון ממריא נתניהו לעצרת האו"ם בניו יורק
נתן פרל
ט"ז תשרי התשע"ט / 25.09.2018 14:25

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הבוקר (שלישי) למשך שלוש שעות את הקבינט המדיני-ביטחוני במשרד ראש הממשלה בירושלים.

לאחר הדיון יצא ראש הממשלה לנמל התעופה בן גוריון, כדי  להמריא לעצרת האו”ם בניו יורק.

הישיבה כונסה בעקבות המשבר עם רוסיה, על רקע הפלת מטוס הביון הרוסי בשבוע שעבר בשמי סוריה על ידי מערך ההגנה האווירית הסורי במהלך התקיפה הישראלית בלטקיה.

בסיום הישיבה הורה נתניהו לשרי הקבינט לשמור על דממה ולא להתבטא או להתראיין בתקשורת על המשבר.

השרים שמעו בדיון עדכון על המשבר, בעיקר לאור ההחלטה הרוסית להעביר לידי הצבא הסורי מערכות הגנה אווירית מתקדמות מסוג S-300.

משרד ההגנה הרוסי הציג אמש צילומי מכ”ם חדשים, המוכיחים לטענת מוסקבה שישראל אשמה בהפלת המטוס הרוסי בסוריה.

בתיעוד נראה, לכאורה, כי מטוסי הקרב הישראלים הסתתרו מאחורי המטוס הרוסי שהופל.

אתמול שוחח ראש הממשלה בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בעקבות ההאשמות הרוסיות והודעת רוסיה לפיה מוסקבה תעביר לסוריה טילים מתקדמים נגד תקיפות ישראליות.

מלשכת נתניהו נמסר: “ראש הממשלה הביע את ביטחונו באמינות תחקיר צה”ל ובמסקנותיו, והבהיר שוב כי האחריות לתקרית המצערת מוטלת על הצבא הסורי שהפיל את המטוס, ועל איראן שתוקפנותה מערערת את היציבות.

“ראש הממשלה אמר כי העברת מערכות נשק מתקדמות לידיים לא אחראיות תגביר את הסכנות באזור, וכי ישראל תמשיך להגן על ביטחונה ועל האינטרסים שלה.

“סוכם להמשיך את ההידברות בין הצוותים המקצועיים ואת התיאום בין הצבאות בערוצים הצבאיים. ראש הממשלה חזר והביע את תנחומיו על מות החיילים הרוסיים”.

ראש אמ”ן לשעבר וראש המכון למחקרי ביטחון לאומי, עמוס ידלין, אומר כי ישראל פועלת בצורה דיפלומטית למדי מול הרוסים, אחרי תקרית הפלת מטוס רוסי מאש נ”מ סורית לאחר תקיפת חיל האוויר הישראלי בלטקיה.

“ממשלת ישראל שומרת על כבודה של רוסיה ונמנעת בבירור מלהצביע על הסילופים הברורים בטענות קציניה, ומלהחריף את המשבר. הצגת הפייק ניוז של משרד ההגנה במוסקבה נועדה לשרת לחצים מדיניים ולטשטש אחריות הקצינים הסורים והרוסים להפלת המטוס”, כתב ידלין בחשבון הטוויטר שלו.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות