רוסיה פרסמה את מסקנות התחקיר: ישראל אחראית להפלה של המטוס

חיים טוויל
|
י"ד תשרי התשע"ט / 23.09.2018 11:48
משרד ההגנה הרוסי הציג את ממצאי חקירת הפלת המטוס בסוריה – ומתעקשים: ישראל אחראית • במוסקבה מאשימים: “מטוסי צה”ל הסתתרו מאחורי המטוס שלנו, ישראל לא הודיעה על מיקום התקיפה”

משרד ההגנה הרוסי ערך הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים במהלכה הוצגו מסקנות התחקיר הרוסי על  האירוע בו הופל מטוס רוסי על ידי סוללות נ”מ של צבא אסד, במהלך תקיפה ישראלית בלטקייה.

אנשי המשרד טענו כי רוסיה דוחה את הסבריה של ישראל אודות האירוע, וכי ישראל אשמה באירוע הקשה.

במסיבת העיתונאים טענו אנשי משרד ההגנה כי במהלך השיחה עם הקו החכם שהתנהלה ברוסית טענו הישראלים כי המטרה היא בצפון סוריה, אולם מטוסי הקרב של ישראל ביצעו בסוף תקיפה בלטקיה – הממוקמת במערב סוריה.

הרוסים טוענים, כי “המידע השגוי שסיפקו הישראלים לגבי מיקום התקיפה לא איפשרו למטוס הרוסי לצאת בבטחה מהאזור; הישראלים ידעו שמערכות הנ”מ הסוריות לא יזהו את המטוס הרוסי כמטוס רוסי והשתמשו בו כמגן אנושי  מפני הטילים הסוריים”.

במשרד ההגנה טענו כי “המעשים האלה הם הפרה בוטה של ההסכמים הישראלים למנוע התנגשות בין הכוחות שלנו בסוריה”.

במסיבת העיתונאים נאמר עוד, כי “הפעילות של חיל האוויר הישראלי לקתה לכל הפחות בחובבנות, אם לא בהתנהגות פלילית, ולכן המסקנה שלנו היא שישראל אחראית למה שקרה”.

נציג משרד ההגנה ציין בדבריו, כי ראשי צה”ל אינם מעריכים את היחסים עם מוסקבה וכי ישראל “מתנהגת בכפיות טובה”.

הבוקר התייחס שר הביטחון אביגדור ליברמן למדיניות הישראלית בסוריה על רקע הפלת המטוס בשבוע שעבר ולאור החשש מסגירת המרחב האווירי על ידי הרוסים.

“אנחנו פועלים בשיקול דעת ובאחריות, שום דבר לא השתנה ולא ישתנה. זאת המדיניות שלנו”, אמר בראיון שהעניק לכאן רשת ב’.

“אנחנו לא מתכוונים לנהל ויכוח קולני בתקשורת עם רוסיה”, הוסיף שר הביטחון. “פעלנו כמו שפעלנו תמיד. בהתאם לאותו מנגנון תיאום וכך נפעל הלאה. כל האחריות על התקרית הקשה היא על סוריה, על צבא אסד. זה לא תחקיר אלא עובדות”.