אלפים מחו בב”ב; מפגינים ניסו לפרוץ לשטח עבודות הרכבת הקלה

אלפי מפגינים השתתפו בליל שבת בהפגנת המחאה נגד העבודות במתחם הרכבת הקלה ליד ב"ב • המשטרה מנעה ממפגינים לפרוץ אל תוך שטח העבודות • שתי נשים שנקלעו לאזור ההפגנה סיפרו על מעשי אלימות של המפגינים: "פיצצו את כל האוטו באבנים ובבעיטות, פיצצו לנו את השמשה"
חיים טוויל
י"ג תשרי התשע"ט / 22.09.2018 20:18

רק אלפים בודדים מתושבי בני ברק, בעיקר מהחוגים החסידיים, השתתפו בליל שבת בעצרת מחאה שהתקיימה בכביש גהה ורחוב ז’בוטינסקי בבני ברק – במחאה על חילולי שבת בעבודות הרכבת הקלה ליד העיר.

החוגים הליטאיים החרימו את ההפגנה.

מאות שוטרים, מתנדבים ולוחמים נערכו בצירים ובנקודות המשפיעות לאורך מתווה המחאה ופעלו להבטחת שלומם, ביטחונם ובטיחותם של ציבור המשתתפים.

לפי המשטרה, במהלך הפגנת המחאה ניסו כמה משתתפים לפרוץ לאתר עבודות הרכבת הקלה בסמוך לכביש 4, “אולם ניסיונם כשל בזכות פעולה מהירה של שוטרים במקום”.

שתי נשים שנקלעו לאזור הפגנת המחאה ברחוב ז’בוטינסקי בבני ברק סיפרו בפייסבוק על אלימות קשה שהופנתה נגדן ונגד משפחותיהן מצד המפגינים.

“אין לי דרך להשתחרר מהלינץ’ שעברתי”, כתבה שיר פפרברג בפוסט שצוטט בחדשות עשר. “הגעתי אחה”צ ל’טרם איכילוב’ לצורך קבלת מרשם רפואי שאני צריכה, ברחוב ז’בוטינסקי בגבול רמת גן-בני ברק. כשיצאתי מהרופא, נכנסתי לרכב והתחלתי לנסוע, הבנתי שאני בבעיה”.

לדבריה, “נקלעתי להפגנת החרדים שאיבדה שליטה. מהר מאוד התגודדו סביבי מאות חרדים שירקו על הרכב שלי, עלו עליו, נתנו בו מכות וצרחו ‘שאבעס שאבעס'”.

לפי תיאורה, היא התקשרה פעמיים למוקד 100 כדי שיחלצו אותה מהסכנה שאליה נקלעה, אך אז הסבירה בפניה המוקדנית שאין ביכולת המשטרה לחבור אליה שכן כל הצירים באזור חסומים וביקשה שתישאר איתה על קו הטלפון עד שיעבור זעם. בעודה משוחחת עם המשטרה, כך המשיכה לתאר בפוסט, האלימות המשיכה.

היא סיפרה כי קבוצת חרדים החלה להטיח בשמשת הרכב שלה כיסאות מפלסטיק.

“זוג חרדים צעירים שראו מהחלון את המצוקה שלי, חילצו אותי דרך השמשה אליהם הביתה תוך קריאות ויריקות עלי ועליהם – מזל שיש ביניהם אנשים טובים ושחולצתי ברגע האחרון”, כתבה. “אני מתביישת, יש לנו את אותו האלוקים ואני הנכדה של הרב יעקב הלוי-גליקסברג שהיה הרבה הראשי של אודסה. כנראה שלרוע אין גבול”.

הפגנת השבת, בני ברק

ההפגנה לפני השקיעה. צילום: Roy Alima/Flash90

גם  שירן לנקרי סיפרה גם היא כי עברה חוויה דומה במהלך ההפגנה. לדבריה, “פיצצו את כל האוטו באבנים ובבעיטות, פיצצו לנו את השמשה – במזל לא קרה להם כלום. לא נתנו להם בכלל להמשיך בנסיעה, עד שבעלי הסביר להם שהוא חזר עם הילד מהרופא, רק אז הם שיחררו אותם”.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה:

“במהלך ההפגנה, התקבלו במשטרה מספר דיווחים מאנשים שנתקעו בחסימות עם רכבם מול ההמון. במקרים בהם חשו האזרחים חשש כלשהו, כוח משטרתי הוזנק למקום על מנת לחלצם.

גם במקרה שתואר, הכווינו מוקדנים כוחות לאתרה מאחר ולא ניתנה הנקודה המדויקת בה מתרחש האירוע.

כפי שניתן לשמוע משיחת המוקד, כחמש דקות בלבד אחרי הדיווח הראשוני, הכוחות הוחזרו לשגרה רק לאחר שזו מסרה שהיא הולכת מרצונה עם זוג אזרחים שגר סמוך ולא נשקפת לה סכנה כלשהי כלל.

ללא כל קשר למקרה זה או אחר, משטרת ישראל רואה בחומרה כל גילוי אלימות או מעשה בריונות באשר הוא, ותמשיך לפעול נגד גורם שיאיים לפגוע בגופו או רכושו של אדם, בכל זמן ובכל מקום.

יחד עם זאת בכדי להימנע ממצבים מעין אלו בעתיד להלן מספר המלצות:

1.להוריד את אפליקציית “100 חירום”, אשר מסייעת למוקד המשטרה לאכן את מיקומכם בזמן חירום בעת פניה אל המוקד, ובכך לסייע בהכוונת הכוחות.

2.משטרת ישראל דיווחה לקראת הפגנה זו על שינויים הצפויים בהסדרי התנועה. לכן מומלץ להיות קשובים לאמצעי התקשורת וערוצי הניו מדיה של המשטרה, בדבר שינויים ושיבושים בהסדרי תנועה מעת לעת, בפרט בעקבות מחאות מתוכננות ולהיערך בהתאם מבחינת זמן הנסיעה ומסלול הנסיעה. ככל שהצירים באזור הנסיעה חסומים, יש להימנע מנסיעות שאינן דחופות ככל שניתן או לשנות את מועדן.

כפי שדווח בחרדים 10, אתמול התקיים דיון בבית משפט בתל אביב בהשתתפות מנכ”ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, מנכ”ל נת”ע יהודה בר און, ראש עיריית בני ברק חנוך זייברט ורבה של בני ברק  הגרמי”ל לנדא.

בתום הדיון בית המשפט קיבל את עמדת נת”ע כי עצירת פעולות המינהור עלולה לסכן חיי אדם והתיר את המשך הכרייה גם בשבת, לרבות מתקן הדייס הפועל מעל פני הקרקע, שגם הוא יפעל מאחורי פרגודים המונעים גם רעש.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות