הרבנות הראשית תגבש נוהל אחיד המכיר ביהדות העדה האתיופית?

אריה ריבקינד
|
י"ב תשרי התשע"ט / 21.09.2018 13:21
אחרי שרב העיר קרית גת אסר על בנות הקהילה האתיופית לעבוד כמבשלות בקייטרינג, עד שיוכיחו את יהדותן – הורה מנכ”ל המשרד לשירותי דת לרב העדה האתיופית לפנות לרבנות הראשית – ולגבש נוהל אחיד • מזכיר הממשלה נועד עם רבנים

מזכיר הממשלה צחי ברוורמן נפגש אתמול (חמישי) עם שבעה רבנים, כדי לדון עמם בממצאי תחקיר ‘כאן’ חדשות על היחס של רבה הראשי של קריית גת, הגאון רבי משה הבלין, כלפי הקהילה האתיופית. על פי התחקיר, הגר”מ הבלין אסר על בנות העדה האתיופית לעבוד כמבשלות בקייטרינג בעיר – עד שלא יוכיחו את יהדותן.

יצוין כי הרב הבלין דורש גם מיוצאי רוסיה ומדינות נוספות להוכיח את יהדותם.

מקור שנכח בפגישה מסר ל’כאן’, כי הרב של הקהילה האתיופית ראובן וובשת דרש שהרבנות הראשית תאמץ את הפסיקה של הגר”ע יוסף זצ”ל, המכירה ביהדות של העדה האתיופית – “כדי למנוע הישנות מקרים של פקפוק ביהדותם”.

הפגישה נערכה בביתו של רב העיר נס ציונה, הרב אברהם צוריאל, והשתתפו בה, מלבד מזכיר הממשלה ברוורמן, גם הרב הבלין וגם הרב וובשת.

מהמשרד לשירותי דת נמסר לחרדים 10: “בעקבות תחקיר הגזענות בקרית גת של אוריה אלקיים מתאגיד השידור ‘כאן’ הורה מנכ”ל המשרד לשירותי דת עו”ד עודד פלוס לרב ראובן וובשת, מנהל אגף שירותי דת לעדה האתיופית במשרד לשירותי דת – לפנות לרבנות הראשית על מנת שזו תגבש נוהל אחיד.

“כמו כן עו”ד פלוס ביקש מהרב וובשת  לפעול בעניין מול הרבנות הראשית לישראל בכדי שזו תאמץ את פסיקתו של הראשון לציון הרב עובדיה יוסף זצ”ל המכירה ביהדות העדה האתיופית”.

בתחילת השבוע דווח ב’כאן’, כי בעקבות התחקיר דרשו פעילים בני העדה האתיופית מראש הממשלה לפעול לכינוס מועצת הרבנות הראשית, כדי שזו תבטל החלטה משנות ה-80 שלטענתם, מטילה ספק ביהדותם. ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את ברוורמן לבדוק את הטענות.