שמחת בית השואבה בת”א תתקיים בהפרדה • גלאון זועמת: חומניזצייה

השמאלנים שוב כועסים: עיריית תל אביב מעניקה חסות לאירוע שמחת בית השואבה שיערך בהפרדה - "מצב פסול שאין לתת לו יד" • העירייה: "מדובר באירוע בעל אופי דתי מובהק, נוציא הנחיות מדויקות למארגנים"
אריה ריבקינד
י"ב תשרי התשע"ט / 21.09.2018 13:37

שוב מלחמה נגד ההפרדה: בחג הסוכות יתקיים בגן התקווה בתל אביב אירוע שמחת בית השואבה, שיכלול גם מקומות לנשים.

אלא שחבר מועצת העיר ויו”ר מפלגת חי, ראובן לדיאנסקי, שיגר מכתב לראש העיר רון חולדאי ובו דרישה לבטל את האירוע.

“חלפו כשלושה חודשים בלבד מאז האירוע ‘משיח בכיכר’ של תנועת חב”ד. כעת נותנת העירייה חסות לאירוע בו מתקיימת הפרדה מגדרית ומוסדרים מקומות לנשים. גם העובדה כי על הבמה לא יופיעו נשים – לא בתוכנית האמנותית ולא בכלל, היא מצב פסול שאין לתת לו יד”, כתב לדיאנסקי. מכתבו פורסם ב’ידיעות אחרונות’.

גם יו”ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, זועמת על שעיריית תל אביב מעניקה חסות לאירוע, שיתקיים תוך הפרדה בין גברים לנשים: ”זו חומניזצייה של המרחב הציבורי. מתי כבר יפנימו שאף רב, ואף דין הלכתי לא יכול לפסול לגיטימיות של נשים והשתתפות שווה במרחב הציבורי”.

מעיריית תל אביב נמסר: “לא נאפשר אירועים במרחב הציבורי בהפרדה מגדרית, למעט מקרים בהם כפי שנפסק בבתי־המשפט מדובר באירוע בעל אופי דתי מובהק. מדובר באירוע שמחת בית השואבה עם אופי דתי מובהק והוא ממומן ברובו הגדול על ידי המשרד לפריפריה בתקציב המיועד לאוכלוסייה החרדית. העירייה לא אישרה לקיים את האירוע בהפרדה, והנחיות בהתאם תצאנה למארגנים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות