“מפגשים ברוח טובה” ברוסיה • אל ג’זירה: “פוטין ייפגש עם נורקין”

חיים טוויל
|
י"א תשרי התשע"ט / 20.09.2018 20:56
משלחת צה״ל למוסקבה בראשות מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין, קיימה מפגשים עם מפקד חיל האוויר הרוסי ובכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה • ברשת אל ג’זירה דווח שנשיא רוסיה רוצה להיפגש עם מפקד חיל האוויר הישראלי

משלחת צה”ל בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, קיימה היום (חמישי) סבב מפגשים עם מפקד חיל האוויר הרוסי ובכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה – ועם בכירים נוספים בחיל האוויר הרוסי.

בפגישות, שהתקיימו בהמשך לסיכום בין ראש הממשלה נתניהו והנשיא הרוסי פוטין, הציגו הקצינים הישראלים לרוסים את תמונת המצב של האירוע בו הופל מטוס רוסי בידי נ”מ סורי.

בדובר צה”ל הדגישו שהמשלחת הציגה לרוסים גם את המידע המקדים ועיקרי ממצאי תחקיר צה”ל בנושא.

נוסף על כך, הוצגו “הנסיונות האיראניים להתבססות בסוריה והעברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחיזבאללה”.

עוד הבהירו בצה”ל, כי המפגשים “התקיימו ברוח טובה והתקיים שיח מקצועי, פתוח ושקוף בנושאים השונים והודגשה חשיבות האינטרסים של שתי המדינות והמשך מימוש מנגנוני מניעת החיכוך. המשלחת הישראלית ממשיכה במפגשים ותשוב ארצה לפנות בוקר, כמתוכנן”.

עם זאת, כתב בכיר של אל ג’זירה ברוסיה דיווח הערב כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ביקש להיפגש עם מפקד חיל האוויר הישראלי, האלוף עמיקם נורקין.

לפי הדיווח, שטרם אומת, נורקין ייצא ממוסקווה לסוצ’י על מנת להיפגש עם פוטין ולדון איתו בתקרית שהובילה להפלת מטוס הביון הרוסי, זמן קצר לאחר תקיפת צה”ל בסוריה.