אפקט טראמפ? כיפור בראש רשימת הערכים הכי נצפים ב’ויקי’ באנגלית

האם זה קרה בגלל הברכה הייחודית שפרסם הנשיא דונלד טראמפ לכבוד יום כיפור או שסתם פתאום אנשים החליטו להתעניין? הערך על 'יום כיפור' בראש הרשימה של ויקיפדיה באנגלית
נוחי גולד
י"א תשרי התשע"ט / 20.09.2018 12:28

האם הייתה זו הברכה הייחודית של הנשיא דונלד טראמפ לכבוד יום כיפור או שמא סתם פתאום אנשים החליטו להתעניין מהו מהותו של היום הקדוש ביותר ליהודים?

כך או כך, הערך ‘יום כיפור – יום קדוש ביותר ביהדות, היום העשירי של השנה החדשה’, נמצא בראש רשימת הערכים הנצפים ביותר של ויקיפדיה באנגלית.

הערך היהודי עקף סרטים, ואת הערך ‘הגאוגרפיה של קנדה’.

במקום החמישי מוקם הערך  של זמר וחצצורן הג’אז לואיס דניאל ארמסטרונג.

כתב חרדים 10 מציין, כי בערך עצמו – מעבר למנהגי היום וסדר התפילות – מופיעה רשימה של שחקני ספורט מכל הזמנים שהחליטו לוותר על משחקים חשובים מפאת קדושת היום.

ויקיפדיה, יום כיפור

 

הנשיא טרמפ כתב בברכה שפרסם בערב החג: “אני ומלניה משגרים את הברכות הלבביות ביותר לכל העם היהודי ביום הקדוש ביותר לדת היהודית”.

הוא ציין כי מדובר ביום שבו יש “הזדמנות להתקרב לאלוקים באמצעות תשובה ובהתאם למילים בספר ויקרא: ‘כִּי בַיּוֹם הַזֶּה יְכַפֵּר עֲלֵיכֶם, לְטַהֵר אֶתְכֶם מִכֹּל חַטֹּאתֵיכֶם, לִפְנֵי ה’ תִּטְהָרוּ. שַׁבַּת שַׁבָּתוֹן הִיא לָכֶם, וְעִנִּיתֶם אֶת נַפְשֹׁתֵיכֶם חֻקַּת עוֹלָם’.

הוא הוסיף: “מלניה ואני מתפללים שתקופה זו של חשבון נפש והכאה על חטא תוביל ליחסים קרובים יותר עם אלוקים, אנחנו מאחלים לכם יום כיפור בעל משמעות וגמר חתימה טובה”.

גם סגן הנשיא מייק פנס צייץ בטוויטר: “ביום המקודש ביותר, אני וקרן מאחלים את המיטב לחברינו היהודיים, שיהא זה יום של כפרה, מחילה וכתיבה בספר החיים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות