ליברמן ומשה ליאון: מאבד עשתונות I אלקין: משתלטים

אריה ריבקינד
|
י"א תשרי התשע"ט / 20.09.2018 10:40
ליברמן תוקף את אלקין: “לא מבין את הקיטורים שלו. קח אחריות ותאמר ‘נכשלתי'” • ליאון: “הוא מתקשה להסתיר אכזבתו ועוסק בהסתה ובפילוג” • אלקין השיב: “איווט, תהיה גבר ותגיד לירושלמים שהחלטת עם דרעי להשתלט על ירושלים” • ישי: “קרוב לוודאי שאתמוך באלקין”

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הגיב הבוקר (חמישי) בגלי צה”ל לביקורת החריפה שהשמיע אמש המועמד לראשות עיריית ירושלים, השר זאב אלקין, על ‘דיל’ התמיכה של ישראל ביתנו וש”ס במועמד משה ליאון.

“אני לא מבין את הקיטורים שלו. קח אחריות ותאמר ‘נכשלתי’ אחרי שלא הצלחת לקבל את תמיכת הליכוד. צריך להפסיק עם הניסיונות של אדם שנכשל ומתחמק מאחריות, להדביק את האשמה על מישהו”.

גם משה ליאון תקף אמש את תגובת אלקין והתייחס לסקר שפורסם לפני כחודש בחדשות 2 ולתמיכה של נתניהו בשר: “זה מאד כואב לגלות שכל מה שיש לך ביד, זה איזה סקר תלוש מהמציאות ותמיכה של איש חשוב ויקר אשר לא יכול לתת לך כלום, כי אין לו כלום לתת לך בזירה המקומית!”

ליאון הוסיף: “כמה חבל שאלקין מאבד את העשתונות ומתקשה להסתיר את אכזבתו, אך חמור מכך הוא עוסק בהסתה ובפילוג. על כך נאמר: והמשכיל בעת ההיא יידום”.

הבוקר, אלקין לא נותר חייב והגיב לדברים שהטיח בו השר אביגדור ליברמן לפיהם הוא “נכשל ומתנער מאחריות”.

“איווט, תהיה גבר ותגיד לירושלמים שהחלטת עם חברך אריה דרעי להשתלט על ירושלים בגלל אינטרסים זרים ודילים פוליטיים על חשבון תושבי ירושלים”, הגיב המועמד.

מוקדם יותר הבוקר  הצהיר בראיון שהעניק לרשת ב’ – על רקע ההודעה אמש כי דגל התורה וש”ס – כי יהיו התפתחויות בנושא כבר בשעות הקרובות.

בריאיון לאמיר בר שלום בתכנית ‘הבוקר הזה’ בכאן רשת ב’, תקף אלקין את השרים אביגדור ליברמן ואריה דרעי, שתומכים בליאון, והאשים כי הם מנסים להשתלט על ירושלים באמצעות “בובה”.

“במשך חודשים ניסו ליברמן ודרעי להסתיר את המעורבות שלהם בניסיון להריץ את משה ליאון ולהשתלט על ירושלים. יש כאן בחישה בלתי פוסקת בניסיון לחזור על התרגיל מלפני חמש שנים – לקחת מועמד שאין לו תמיכה בציבור הירושלמי הרחב”, אמר אלקין.

הוא ציין כי התמיכה בליאון “הפיחה רוח חיים במועמדות שהייתה כמעט מתה”. לדברי אלקין, ליברמן ודרעי יעשו הכל כדי למנוע את המועמדות שלו. “אני לא חושב שזה אישי נגדי, אלא בגלל ההבנה שאני היחיד שיכול לנצח את הברית הזאת”, אמר אלקין והוסיף כי יש “הרבה כוחות בעיר” שמנהלים איתו משא ומתן.

בתוך כך,  יו”ר מפלגת ‘יחד’ אלי ישי הודיע כי קיימת סבירות גבוהה שיתמוך בשר זאב אלקין במירוץ לראשות עיריית ירושלים. “קרוב לוודאי שאתמוך באלקין, אתייעץ עם הרב מאיר מאזוז”, אמר ישי בראיון בכאן ב’.