ישראלי שחשוד ברצח גורש לטייוואן • עו”ד ציבין: הוא צפוי שם למוות

שלטונות הפליפינים כיבדו את בקשת ההסגרה מצד טייוואן - וגירשו את הישראלי-אמריקני אורן שלמה מאיר, שנחשד במעורבות ברצח של אזרח קנדי • עו"ד מרדכי ציבין: "לו שר הפנים היה מנפיק לאורן תעודת מעבר, ייתכן בהחלט שהיה מגורש לישראל ולא לטייוואן"
נתן פרל
י"א תשרי התשע"ט / 20.09.2018 00:13

אורן שלמה מאיר, האזרח הישראלי-אמריקני שחשוד ברצח של אזרח קנדי, גורש ביום שני בצהריים  (שעון ישראל) מהפיליפינים לטייוואן.

פרקליטו, עו”ד מרדכי ציבין, הגיב: “לתהדמתי ולצערי, משרד החוץ לא עשה כל מאמץ מינימלי לעכב את הגירוש, למרות שהודענו להם לפני כן על ההסגרה המיידית הדחופה. אני מתריע על סכנת מוות ממשית, ורואה במדינה אחראית לכל רע אשר יאונה לו”.

עו”ד ציבין הוסיף: “המדינה מפרה הוראות חוק מפורשות שקובעות כי עליה להתערב כאשר אזרח ישראלי צפוי לגזר דין מוות וכן את ההוראה המחייבת את שר הפנים להוציא לאזרח ישראלי השוהה בחו”ל תעודת מעבר. לו היה מנפיק לאורן תעודת מעבר, ייתכן בהחלט שהיה מגורש לישראל ולא לטייוואן.

לדבריו, “משרד הפנים והשר דרעי לא פעלו כמתחייב בחוק,  והם לא יוכלו לרחוץ בנקיון כפייהם,  על כל רע שיאונה למרשי ולטעון כי ידינו לא שפכו…”

לפני יום כיפור אמר ציבין,  הידוע כבעל קשרים בינ”ל נרחבים, מהם בלתי שגרתיים, לרבות במדינות ערב ובארצות אוייב, ופועל בטיפול באסירים יהודים,  ישראלים ואחרים הכלואים ברחבי העולם: “משרד החוץ, שכח כנראה שמחר חל יום כיפור. השר דרעי עסוק היה כנראה – בהכנות ליום הדין ושכח מה נאמר על עבירות שבין אדם לחברו… בניגוד לדרעי ולמשרד החוץ, הגב’ רבקה רביץ, ראשת סגל בית הנשיא, סייעה וגילתה אכפתיות, גם מחוץ לשעות העבודה ושלא בימי עבודה”.

עו”ד נחמה ציבין אמרה לחרדים 10: “אין לנו כל כוונה למשוך את העתירה לבג”ץ שהגשנו. נעתור לקבלת הסעדים כמתחייב משינוי הנסיבות”.

כפי שדווח בחרדים 10, עורכי הדין ציבין הגישו עתירה לבג”ץ בשם משפחתו של אורן (שלמה) מאיר, אזרח ישראלי-אמריקני בן 37, שנעצר בפיליפינים בחשד למעורבות ברצח אכזרי ובביתור גופתו של מורה, אזרח קנדי – בטייוואן.

בני המשפחה דרשו משופטי בג”ץ שיורו לשר החוץ בנימין נתניהו, שר הפנים אריה דרעי, ושרת המשפטים איילת שקד להוציא צו על תנאי שיורה למדינה להתערב ולדרוש מהפיליפינים לגרש את מאיר לישראל, ולא לטייוואן – מאחר ששם צפוי לו עונש מוות.

מאחר שהגירוש לטיוואן כבר בוצע מאז הגשת העתירה, עדיין תלויה ועומדת הבקשה לחייב את המדינה להנפיק לו דרכון ישראלי, לאחר שארה”ב ביטלה את דרכונו האמריקני ודרכונו הישראלי ככל הנראה אבד.

עד כה סירבה ישראל להנפיק לו דרכון.

למרות העתירה הדחופה, השופט התורן בבית המשפט העליון, נעם סולברג, שקיבל את העתירה, קבע כי המדינה תגיש תגובה מקדמית לעתירה עד 20 בספטמבר – מחר.

גופתו של המורה הקנדי נמצאה בפארק בטייוואן ב-22 באוגוסט. המשטרה המקומית טענה כי מאיר, שהוגדר בתקשורת המקומית כ”סוחר המריחואנה הגדול ביותר בצפון טייוואן”, תועד עם שותפו האמריקני בעת כניסתם לסופרמרקט מקומי.

הרשויות עצרו את האמריקני, שהודה ברצח ואף העיד על חלקו של מאיר – שנמלט בטיסה לפיליפינים ב-25 באוגוסט. מצלמות אבטחה תיעדו אותו  מגיע לשדה התעופה הבינלאומי של טאיפיי מחופש לתרמילאי.

מאיר נעצר בפיליפינים לפני שבוע וחצי, והוסגר לטייוואן.

עם מעצרו אמר מאיר: “אני נשבע שלא רצחתי. הכרתי את הדמויות אבל לא עשיתי את זה. תופרים לי תיק וסימנו אותי כאשם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה אכפת לנו מרוצחים?? שייקבר בטייוואן
    22/09/2018 21:27
    אוריאל שטרן
  1. באמת שזה ממש לא אמור להזיז לנו.
    אדם רוצח מורה, מבתר את גופתו אז שימות ויקבר בכל מקום שמוכנים לקבור אותו.
    רק זה מה שחסר שיהיה כאן על חשבון משלם המיסים הישראלי וישוחרר בעוד 20 שנה ( על פי חוקי ההסגרה)
    אלא אם הוא מכחיש מכל וכל ואז זה סיפור אחר אבל אם ארצות הברית ביטלה לו את האזרחות כנראה שזה נכון