הפלת המטוס הרוסי: ביבי הביע צער • מפקד חיל האוויר ממריא לרוסיה

בשיחה עם נשיא רוסיה הביע נתניהו צער על מות 15 החיילים הרוסים בתקרית הפלת המטוס בידי צבא אסד • משלחת צבאית שבראשה יעמוד האלוף עמיקם נורקין תציג את התחקיר שבוצע בצה"ל לאחר הפלת המטוס
חיים טוויל
י"א תשרי התשע"ט / 19.09.2018 23:01

משלחת של צה”ל, בראשות מפקד חיל- האוויר אלוף עמיקם נורקין, תצא מחר (חמישי) בבוקר למוסקבה, בעקבות הפלת המטוס הרוסי על ידי אש נ”מ סורית ביום שני בלילה.

מפקד חיל האוויר והמשלחת יציגו את תמונת המצב של האירוע על כלל היבטיה, כולל המידע המקדים ועיקרי ממצאי תחקיר צה”ל על האירוע.

כמו כן תציג המשלחת הישראלית את המשך הניסיונות האיראניים להעברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחיזבאללה ולהתבססות בסוריה.

אל מפקד חיל האוויר יצטרפו ראש חטיבת קשרי החוץ של צה”ל, תת-אלוף ארז מייזל, וכן קצינים נוספים מאגף המודיעין, חיל האוויר ואגף המבצעים.

ההצעה לשלוח את המשלחת הועלתה על ידי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בשיחה שקיים עם נשיא רוסיה פוטין.

בשיחה, שנערכה זמן קצר לפני כניסת יום כיפור, הביע נתניהו צער על מותם של 15 החיילים הרוסים ואמר כי האחריות להפלת המטוס מוטלת על סוריה.

מלשכת נתניהו נמסר כי ראש הממשלה הדגיש בשיחה: “ישראל נכונה להעביר לרוסיה את כל הפרטים הנחוצים לתחקור האירוע” – והציע לשלוח את מפקד חיל האוויר, אלוף עמיקם נורקין, למוסקבה כדי להעביר את מלוא הפרטים הנחוצים.

עוד נמסר מלשכת נתניהו, כי “ראש הממשלה ציין את החשיבות של המשך התיאום הביטחוני בין ישראל לרוסיה, שהצליח למנוע אבדות רבות משני הצדדים בשלוש השנים האחרונות”. נתניהו הוסיף: “ישראל נחושה לבלום את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, ואת ניסיונותיה של איראן, שקוראת להשמדת ישראל, להעביר לחיזבאללה נשק קטלני נגד ישראל”.

בהצהרה של הקרמלין לאחר שיחתם נמסר כי פוטין אמר לראש הממשלה שהמטוס הופל על ידי מערכות הנ”מ של סוריה, כתוצאה מכך שההסכמים בין ישראל לרוסיה לגבי מניעת תקריות מסוכנות לא קוימו. הנשיא “פוטין ביקש מנתניהו להימנע ממצבים כאלה בעתיד”.

לפני ששוחח עם נתניהו, אמר פוטין במסיבת עיתונאים:  “זה נראה כמו שרשרת טעויות טרגיות. ישראל לא הפילה את המטוס שלנו. אבל בהחלט נברר לעומק את הדברים”.

גם נשיא ארה”ב דונלד טראמפ התייחס אתמול לתקרית ואמר: “סוריה הפילה מטוס רוסי, זה עצוב מאוד אבל לצערנו מקרים כאלה מתרחשים. זה לא מצב טוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות