הגר”ח קניבסקי וחכם שלום כהן: תומכים בליאון בירושלים

חכם שלום והגר"ח קנייבסקי חתמו על 'קול קורא' התומך במועמדות ליאון לראשות ירושלים • מטה דייטש שספג מכה קשה: "בזירה המונציפאלית היו בחודשיים האחרונים ירידות ועליות" • זאב אלקין: "למה אריה דרעי וליברמן התאמצו כל כך לפגוע במועמדות שלי?"
אריה ריבקינד
י' תשרי התשע"ט / 19.09.2018 20:48

נשיא מועצת החכמים של ש״ס חכם שלום כהן והגר”ח קנייבסקי, חתמו לפני כניסת יום הכיפורים על ‘קול קורא’ ובו תמיכה במשה לאון במרוץ על ראשות עיריית ירושלים.

לאחר ההכרעה של ש”ס ו’דגל התורה’, הסיכויים של מועמד אגודת ישראל יוסי דייטש לנצח את הבחירות בירושלים קלושים.

ההכרעה של ‘דגל התורה’ וש”ס היא חלק מדיל כולל בין שתי התנועות במספר ערים בהן ניטשת מחלוקת פנים-חרדית: בין היתר באלעד הציבה ‘דגל התורה’ את המועמד יצחק פינדרוס, שיזכה בתמיכת ש”ס – נגד מועמד ‘שלומי אמונים’, ראש העיר המכהן שרוליק פרוש.

בבית שמש עדיין מתנהל משא ומתן בין ראש העיר משה אבוטבול  ל’דגל התורה’. ההערכה היא כי המו”מ ייסגר בימים הקרובים ותוענק תמיכת דגל התורה באבוטבול.

יצוין כי במוצאי שבת, ביקר יוסי דייטש אצל נשיא מועצת החכמים, חכם שלום כהן, ללא ידיעת אריה דרעי, בניסיון להטות את הכף לטובתו – אולם ללא הצלחה.

משה ליאון, המועמד לראשות עיריית ירושלים, הגיב להודעת התמיכה של סיעות ש”ס ודגל התורה: “התמיכה של תנועת ש”ס ושל תנועת דגל התורה בי, מרגשת ומחממת את הלב, ונושאת בשורה בעבורי ובעבור תושבי העיר. תמיכה זו מצטרפת לתמיכתם של ציבורים גדולים ומגוונים בי, וללא ספק מהווה נדבך חשוב מאד בדרכי להיבחר לתפקיד ראש העיר”.

ליאון הוסיף: “אני מבטיח לכל תושבי העיר, על כל חלקיה וגווניה, כי אהיה ראש עיר שדלתו ולבו פתוחים לכל, עם דאגה כנה לכל אחת ואחד מהתושבים ודאגה לחיים המשותפים של כולנו בעיר”.

ממטה דייטש, שהצהיר עוד לפני שפתח במירוץ כי ירוץ רק אם תוענק לו תמיכת כל החרדים – נמסר: “שנה טובה לכל עם ישראל ולתושבי ירושלים בפרט. בזירה המונציפאלית היו בחודשיים האחרונים ירידות ועליות.

“מחר בבוקר יתכנסו ראשי אגודת ישראל לדון בעניין המירוץ לראשות העיר ירושלים. איחולים לפתקא טבא”.

המועמד לראשות עיריית ירושלים, השר זאב אלקין, המגיב על הודעת סיעות ש”ס ודגל התורה כי יתמכו במשה ליאון: “אחרי שהכחישו והסתירו במשך חודשים ארוכים, נחשפה תכניתם של דרעי וליברמן שוב לנסות ולהשתלט על ירושלים ולהריץ שוב את משה ליאון שזוכה בכל הסקרים לתמיכה חד ספרתית של התושבים. לצערי, טובת ירושלים אינה עומדת לנגד עיניהם, אלא דילים פוליטיים ואינטרסים זרים המסכנים את עתידנו כאן בירושלים”.

אלקין הוסיף: “דרעי וליברמן הם אלו שהפעילו לחץ אדיר כדי למנוע ממני להגיש את מועמדותי לראשות העיר ונכשלו. דרעי וליברמן הפעילו לחצים גדולים על ראש הממשלה כדי שלא יתמוך בי ונכשלו. למה הם התאמצו כל כך לפגוע במועמדות שלי? כי הם יודעים, שאני המועמד היחיד שינצח אותם”.

המועמד לראשות עיריית ירושלים, עופר ברקוביץ’, הגיב: “אם ירושלים לא תהיה של כולם, היא פשוט לא תהיה. ליאון קיבל את התמיכה של שס ודגל התורה, ואלקין במרדף נואש אחר המפלגות החרדיות והעסקנים החרדים, אבל הציבור הירושלמי איתי.

“בעוד ליאון ואלקין מזניחים את הציבור הציוני, הדתי לאומי והחרדים העובדים והלא מיוצגים, ירושלים בראשותי תפעל בשותפות, לטובת כולם כולל כולם, זה לצד זה ולא זה על חשבון זה”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מסכן ליאון גם הפעם יחשוב שהוא מנצח
    20/09/2018 12:52
    חיים
  1. ורק יחשוב