הסורים הפילו מטוס רוסי – רוסיה מאשימה את ישראל: ‘ננקוט צעדים’

צבא סוריה פגע במטוס במהלך הניסיון ליירט את הטילים ששוגרו לעבר יעדים באזור לטקיה שבמערב סוריה משרד ההגנה הרוסי מאשים את ישראל בהפלת המטוס: "סיכנה את מטוסינו ושמה אותם בקו האש עם אש הנ"מ הסורית"
חיים טוויל
ט' תשרי התשע"ט / 18.09.2018 11:41

משרד ההגנה הרוסי הודיע בלילה (שלישי) על היעלמותו של מטוס ביון מדגם IL-20 ועליו 15 אנשי צוות – במהלך המתקפה על עיר הנמל בצפון סוריה.

צבא האמריקני העריכו כי כוחות ההגנה האווירית של סוריה הפילו בטעות את המטוס הרוסי מול חופי סוריה, בעת שניסו ליירט טילים שנורו לעבר יעדים באזור לטקיה שבמערב סוריה.

סוכנות הידיעות הרוסית RT דיווחה כי 4 מטוסי קרב ישראליים זוהו בשמי סוריה בזמן התקיפה בלטקיה. לפי הדיווח, מספר טילים יורטו, אך לא ברור האם ההגנה האווירית הסורית היא זו שיירטה אותם או שמא דווקא ההגנה האווירית הרוסית.

בסוכנות הידיעות הסורית ‘סאנא’ דווח אמש כי “מערכות ההגנה האוויריות בסוריה הופעלו לעבר כמה טילים שנורו מלב הים לעבר עיר הנמל לטקיה שבצפון המדינה”.

הבוקר פרסם משרד ההגנה הרוסי הודעה חריגה ולפיה מערכות נ”מ סוריות שהופעלו בעקבות התקיפה הישראלית בסוריה, הן שיירטו הלילה את מטוס התובלה הרוסי.

דובר משרד ההגנה סיפר כי ישראל הזהירה את הרוסים דקה אחת לפני הפגיעה, ו-15 אנשי צבא רוסים נהרגו בהתרסקות המטוס.

“ישראל הודיעה לנו על התקיפה רק דקה לפני, מה שלא הותיר זמן למטוסינו להגיע לאזור בטוח”, נכתב בהודעת המשרד. “ישראל ידעה בוודאות שמטוסינו באזור, ברור לנו שהטייסים ראו את המטוס לקראת נחיתה ועדיין ביצע את הפרובוקציה. הדבר נוגד את רוח שיתוף הפעולה בין ישראל לרוסיה. היא סיכנה את מטוסינו ושמה אותם בקו האש מול מערכות הנ”מ הסוריות. רוסיה שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בפעולות המתאימות בעקבות התוקפנות הישראלית”.

גם הקרמלין פרסם הודעה בעקבות הפלת המטוס הרוסי שבה נאמר: ”מודאגים מאוד מהתקרית הלילה, אנחנו לומדים את פרטי האירוע”.

בהמשך, שגריר ישראל ברוסיה גרי קורן זומן בצהריים לשיחה במשרד החוץ במוסקבה, בעקבות הפלת המטוס הרוסי על ידי סוריה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אינטרסים פאתולוגיה :
    18/09/2018 12:27
    ישראל
  1. ברוסיה מתפתח סוג של חוסר הבנה בסיסי , בנוגע לזכויות מדינות להתגונן נגד טרור ;
    מדינת ישראל מאויימת על ידי מספר רב של מדינות , בפרט על ידי האיראנים , שמקימים בסיס בסוריה , בין היתר לממש את מטרתם ;
    למדינת ישראל , על פי הרוסים , אסור לתקוף את האיראנים ,על ידי מדינה כלשהי, על מנת שהרוסים לא יפגעו .