45 למלחמת יום כיפור: הגדוד שיחזר קרב ההשתלטות על החרמון • צפו

חיים טוויל
|
ט' תשרי התשע"ט / 18.09.2018 11:07
45 שנה לקרב ולמלחמת יום הכיפורים: אתמול נערך תרגיל שחזור קרב השתלטות על החרמון של גדוד 17 – גדוד ‘אריות הגולן’ מחטיבת ביסלמ”ח • הגדוד השתייך בעבר לחטיבת גולני, והשתתף במבצע בו נכבש מוצב החרמון

אתמול (שני) התקיים תרגיל שחזור קרב השתלטות על החרמון של גדוד 17 – גדוד ‘אריות הגולן’ מחטיבת ביסלמ״ח. גדוד ‘אריות הגולן’, השתייך בעבר לחטיבת גולני והשתתף במלחמת יום הכיפורים בניסיון הישראלי הראשון לכיבוש החרמון, ובמבצע ‘קינוח’ בו נכבש מוצב החרמון.

לציון 45 שנה לקרב ולמלחמה, קיימו לוחמי גדוד ‘אריות הגולן’ תרגיל היסטורי וייחודי, בו שחזרו את הקרב ואת כיבוש מוצב החרמון.

פלוגת חניכי קורס המ״כים מחטיבת גולני שיחזרה את פעולות הגדוד במלחמה ופלוגת חניכי קורס המ״כים מחטיבת גבעתי דימתה פעולות אויב. בדרך זו למדו הלוחמים והמפקדים על אתגרי העבר ובמקביל תרגלו ושפרו את כשירותם.

בסיום התרגיל נפגשו לוחמי הגדוד בהווה עם לוחמים מהגדוד אשר השתתפו בקרב המקורי ושמעו מהם את מורשת הקרב האישית והגדודית.

שיחזור קרב החרמון

צילום: דוצ

על ההר, מוצבת אנדרטה לזכר לוחמי גדוד ‘אריות הגולן’ הי”ד שנהרגו במערכה על החרמון במלחמת יום הכיפורים. באנדרטה מתקיים מדי שנה טקס התייחדות לזכרם של הנופלים. בטקס השתתפו חניכי ומפקדי הגדוד כיום, הלוחמים שלחמו בקרב על החרמון והמשפחות השכולות.

מג”ד ‘אריות הגולן’, סא”ל פארס עבדאללה בתדרוך הכוחות לפני היציאה לתרגיל: “מה שאנחנו עושים היום  הוא אקט סימלי שבא לסמן ולשחזר את הקרבות על החרמון. גדוד ‘אריות הגולן’ השתתף באופן אינטנסיבי במערכה ואיבד 24 לוחמים. אנחנו משחזרים את הקרב ונותנים ערך למורשת שלנו שהיא הבסיס לכל מה שאנחנו עושים היום”.