הפרקליטות התנגדה, המשפחה לא ידעה‎, אבל העונש לסייענים‎ קוצר

שערוריה: אסירים ביטחוניים ממשיכים להשתחרר ממעצר בניכוי מוקדם • המדינה קיצרה את העונש לנהגים שהסיעו את המחבלים שביצעו את הפיגוע בשער שכם - אז נרצחה לוחמת מג"ב הדס מלכא הי"ד :
חיים טוויל
ט' תשרי התשע"ט / 17.09.2018 21:35

מדינת ישראל החליטה לקצר את עונשם ולשחרר את שני הנהגים שהורשעו בהסעת המחבלים שביצעו את הפיגוע בשער שכם ורצחו את לוחמת מג”ב הדס מלכא הי”ד.

בני המשפחה זועמים על ההחלטה.  גם בשירות בתי הסוהר לא ממש מצליחים להבין כיצד התקבלה החלטה כזו.

האני דארי ומוחמד חמדאן הסיעו את המחבלים אשר רצחו את שוטרת מג”ב הדס מלכא הי”ד לפני כשנה וחצי בירושלים. הם הורשעו בגרימת מוות ברשלנות ובהסעת שב”חים שלא כחוק – ושוחררו בניכוי שליש ממאסרם.

מדובר בצעד חריג ובמגמה חדשה בה משוחררים מחבלים על ידי ועדת שחרורים.

חמדאן, תושב השטחים, שוחרר כבר לפני מספר חודשים ללא ידיעת המשפחה וללא שפנו למשפחתה של מלכא בכדי לקבל את עמדתם על שחרור המוקדם, כמקובל במקרים כאלו.

הדבר נודע למשפחה רק היום (שני), לאחר שפנו אליהם לקבל את עמדתם לקראת הדיון בוועדת השחרורים בעניינו של האני דארי, ערבי ממזרח ירושלים, אשר שוחרר היום על ידי שופטת.

בדיון היום התנגדה הפרקליטות לשחרור המוקדם, אך השופטת קיבלה את עמדת האסיר והורתה על שחררו. על ההחלטה ישנו עיכוב ביצוע, והפרקליטות שוקלת כעת לערר על ניכוי השליש.

דוד וגאולה מלכא – הוריה של הדס, ותמיר, גיא, שקד, נטע וגפן – אחיה של הדס, פנו הבוקר במכתב מרגש לבית המשפט בו ביקשו שלא להורות על שחרור האסיר. “בשם הדס ובשם כל נפגעי הטרור, ולפני יום כיפורים – אנחנו מבקשים בכל לשון של בקשה, של הבנה, של הוקרת הזיכרון להדס, שלא לאפשר כלל וכלל ובטח לא לאשר את הבקשה של סייעני הטרור להמתקת קצובת הענישה – ובכך להבין ללבנו, להתחשב ברגשותינו ולהוקיר ולכבד את ערכיה, ומסירות הנפש של בתנו הדס”, כתבו.

משפחת מלכא הוסיפה וביקשה מבית המשפט לכבדם ולא לשחרר את האסיר שחרור מוקדם. “בבקשה מכם – אל תגרמו לנו לתחושה שגם הצדק המינימלי – אינו שפוי. ובפרט כלפי אלו שפועלים בשם ולמען המדינה על מנת לאפשר חיים תקינים ככול האפשר.
ניקוי שליש לבני הבליעל,  אשר סייעו למחבל הארור תהיה בבחינת עוד שלב במוות הנפשי שלנו”.

הבקשה כאמור לא התקבלה על ידי השופטת, שהורתה על שיחרור.

עו”ד חיים בלייכר מארגון חוננו, אשר מסייע למשפחתה של מלכא: “כשמדובר במלחמה בטרור צריך שגם המעגל השני והשלישי יתנו את המחיר. כל הקלה בעונש משדרת התייחסות מקלה לטרור. חייבים לעצור את המגמה המדאיגה של שחרור מוקדם לאסירים ביטחוניים”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב, כי הוא מתנגד בתוקף לקיצור עונשם של המעורבים ברצח לוחמת מג”ב הדס מלכא הי”ד.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי ”הדבר יוכרע בתהליך משפטי בזמן הקרוב”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות