הגר”י סילמן הטיל האחריות על כישלון המו”מ – על פרוש

לאחר שכבר אתמול קיבל סגן ראש העיר ירושלים הוראה להעביר את כתובתו לאלעד - הגר"ח קניבסקי והגרי"ג אדלשטיין הכריעו רשמית: פינדרוס המועמד • הגר"י סילמן סיכם במכתב את הכישלון במו"מ: 'לא עלה בידינו למרות שנעשו מצד 'דגל' ויתורים במטרה להגיע להסכם'
אריה ריבקינד
ח' תשרי התשע"ט / 17.09.2018 15:17

 כפי שנחשף בחרדים 10: לאחר שכבר אתמול קיבל סגן ראש העיר ירושלים הוראה מקברניטי ‘דגל התורה’ להעביר את כתובתו מירושלים לאלעד – קיבל היום (שני) יצחק פינדרוס את הכרעתם של הגר”ח קנייבסקי וראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין להתמודד לראשות העיר החרדית מטעם דגל התורה ובתמיכת תנועת ש”ס.

ההכרעה של גדולי התורה של ‘דגל’ התקבלה לאחר שאל בתיהם של הגר”ח קנייבסקי והגרי”ג אדלשטיין, הגיע היום הדיין הגאון רבי יהודה סילמן, מי שניהל בחודשים האחרונים את הדיונים על המחלוקת בין ‘דגל’ לסיעת ‘שלומי אמונים’ – והציג בפניהם את השתלשלות הדברים.

בעקבות כך התקבלה ההחלטה להריץ את יצחק פינדרוס – ששמו עלה כמועמד כבר לפני מספר שבועות –  לראשות העיר החרדית.

הדיין הגר”י סילמן אף העלה על הכתב את מסקנתו, תוך שהוא מטיל במרומז את האחריות על כישלון המגעים על ‘שלומי אמונים’:

“בעניין הבחירות בעיר אלעד

לאחר שנעשו ניסיונות רבים להגיע להסכם שבו ירוץ ראש עיר מוסכם מטעם דגל התורה ושלומי אמונים ועד עתה לא עלה בידינו אף על פי שנעשו מצד דגל התורה ויתורים במטרה להגיע להסכם מקובל על שני הצדדים,

“נכנסתי היום יום ב’ לבתי גדולי ישראל שליט”א והצגתי בפניהם את הדברים ולאחר שמיעת הדברים, המליצו למפלגת דגל התורה לתמוך בהרב יצחק פינדרוס שליט”א לראשות העיר, אשר הוא איש שידיו רב לו למען ציבור בני התורה וה’ יעזור שהשלום והשלווה ישררו במחנינו ובברכת גמר חתימה טובה

יהודה סילמן”

הרב סילמן, מכתב אלעד

בהודעה רשמית של דגל התורה נאמר:

“בתום התייעצויות ודיונים רבים, החליטה תנועת ׳דגל התורה׳ לבחור ברב יצחק פינדרוס כמועמדה לראשות העיר אלעד.

הרב יצחק פינדרוס שימש כראש עיריית ביתר עלית בהצלחה מרובה במשך שנים רבות ולאחר מכן כסגן ראש העיר ירושלים ומאחוריו כעשרים שנה של עשיה ציבורית פעילה ומבורכת בכל התחומים למען כלל הציבור.

בחירתו של הרב פינדרוס כמועמד המפלגה נעשתה בברכת מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט׳א, בהתייעצות עם רבני התנועה ובהתאם להסכמים הקיימים. בחירתו תסייע בהמשך פיתוח העיר אלעד ושגשוגה.

תנועת דגל התורה מודה לראש העיר היוצא הרב ישראל פרוש על שליחותו הציבורית ועשייתו המרובה למען כלל הציבור”.

לפי שעה טרם ברור האם ‘שלומי אמונים’ תימנע מלהיכנס למאבק חזיתי בגדולי ישראל של ‘דגל’ וש”ס – ושרוליק פרוש יפרוש מהמירוץ.

עם זאת, מהמכתב ששיגר אתמול יו”ר סיעת ‘שלומי אמונים’, סגן השר מאיר פרוש, ליו”ר ‘דגל התורה’ משה גפני, נראה כי פינדרוס, שכבר קיבל יחד עם רעייתו את ברכתו של הגר”ח קנייבסקי, יאלץ להיאבק ‘ראש בראש’ במועמד של ‘שלומי אמונים’.

כפי שדווח אתמול בחרדים 10, במכתב ששיגר פרוש הוא תבע מ’דגל’ שלא להריץ מועמד בבחירות הקרובות בעיר אלעד.

המכתב של יו”ר ‘שלומי אמונים’ שוגר לאחר שהמו”מ החשאי שהתנהל בין הצדדים בשבועות האחרונים התפוצץ.

במידה ופרוש בכל זאת יתמודד, יהיה זה מאבק מר בין ‘שלומי אמונים’ וקבוצה מ’דגל’ מצד אחד, ו’דגל’ וש”ס מצד שני.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות