כך הגרי”ג אדלשטיין חיזק בישיבות: “צריך לרחם ולא להקפיד” • גלריה

ראש ישיבת פוניבז' הגרי"ג אדלשטיין ערך מסע חיזוק בהיכלי הישיבות בבני ברק: "אם חיים לפי האמונה אזי המידות הן טובות והאדם מאושר, הוא לא מקפיד ולא מקפידים עליו"
יוסף גרינבוים • צילום: דוד זר
ח' תשרי התשע"ט / 17.09.2018 12:16

ראש ישיבת פוניבז’ הגרי”ג אדלשטיין קיים אמש (ראשון) מסע חיזוק לקראת יום כיפור בהיכלי הישיבות בבני ברק.

מסע החיזוק נפתח בהיכל ישיבת ‘בית מדרש עליון’ בפאתי בני ברק, שם קידמו את פני ראש הישיבה ראשי ורבני הישיבה ומאות בני הישיבה ותושבי השכונה.

ראש הישיבה האריך במשאו על דרכי ההכנה ליום הדין, ועל מעלת הענווה שהיא זכות גדולה לזכות בדין. ראש הישיבה הדגיש: “ענווה איננה עצבות! עצבות היא מהיצר הרע, וצריך להכיר מעלותיו ולשמוח בחלקו, אך יחד עם זה צריך לדעת שהכל במתנת שמים ואין להתפאר בזה.

“כתוב בחובת הלבבות שכל החיים הם ספר לימוד לאדם, וכגון אם סובל צער ממישהו הרי זה מן השמים, ומה לו להקפיד על המצער שהוא רק שליח מן השמים לזה, וגם בלעדיו היה הצער, רק צריך לפשפש במעשיו מדוע נגזר הצער משמים, ובדרך כלל זה מידה כנגד מידה.

“גם צריך שלא להקפיד על המצער, כי מי שמקפיד על אחרים וגורם שייענשו בגללו, הרי הוא נוהג איתם במידת הדין, ואז מן השמים נוהגים גם איתו במידת הדין רח”ל ומי יצדק לפניך בדין. לכן צריך לרחם על הבריות ולא להקפיד – ואז מן השמים ירחמו עליו”.

משם המשיך ראש הישיבה להיכל ישיבת ‘ארחות תורה’, שם נשא את משא ההכנה ליום כיפור כהמשך המסורת של נרן הגראי”ל שטינמן זצ”ל.

בפתח דבריו אמר הגרי”ג:  “לפני יום כיפור צריכים זכויות לכתיבה וחתימה טובה, מה הן הזכויות? ודאי תלמוד תורה כנגד כולם, אבל יש גם דברים שהתורה מחייבת, חובות הלבבות, שהלב יהיה לב כשר, לב טוב. והעיקר הוא אמונה, להאמין שהכל בידי שמים, כל מה שיש לי ומה שאין לי, מה שיש לשני ומה שאין לו, דברים טובים ולהיפך, הכל בידי שמים, ומן השמים יש סיבה לכל דבר, וצריך להתבונן ולחשוב על כל דבר למה זה מגיע מן השמים.

“אם חיים לפי האמונה אזי המידות הן טובות והאדם מאושר, הוא לא מקפיד ולא מקפידים עליו, ואין שום טענות עליו, הוא לא פוגע ולא מצער אף אחד, ואם ציער מיד הוא מפייס. על פי האמונה אין כעס ואין קפידא.

“שמעתי מאחד ששאל את מרן החזון איש זצ”ל האם יש לו תרעומת עליו, והשיב החזו”א אינני יודע תרעומת מה היא, אלו הן המידות הטובות, שלא להקפיד, ולוותר ולא לכעוס, והדרך לזה היא על ידי ההרגל, אמנם בתחילה קשה, אבל אחר כך יערב לכם! ובזה זוכים ביום הדין לכתיבה וחתימה טובה”.

משם המשיך הגרי”ג  לישיבת ‘נחלת דן’ – שם נשא דברי חיזוק. ואמר כי ניכר על פני התלמידים האושר והתענוג שבלימוד התורה, ובירכם שיזכו לכתיבה וחתימה טובה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות