אמסלם: המחנה הלאומי איבד קרוב ל-150000 קולות. צריך לתקן את זה

יו"ר הקואליציה מגן על יוזמתו של ראש הממשלה להורדת אחוז החסימה: "אם השיקול היה רק פוליטי היינו מורידים את אחוז החסימה עוד יותר"
אריה ריבקינד
ח' תשרי התשע"ט / 17.09.2018 10:06

יו”ר הקואליציה ח”כ דודי אמסלם יוצא הבוקר (שני) להגנה על יוזמת ראש הממשלה להוריד את אחוז החסימה בחצי אחוז – מ-3.25% כיום ל-2.75%.

בראיון שהעניק לרשת ב’ הסביר אמסלם את המהלך:  “הסיפור של אחוז החסימה זה משהו שאנחנו מתעסקים בו כבר כמה חודשים. המחנה הלאומי איבד קרוב ל-150 אלף קולות בבחירות האחרונות בגלל אחוז החסימה ואני חושב שצריך לתקן את זה”.

בתשובה לשאלה האם לגיטימי לשחק עם אחוז החסימה בהתאם לשיקולים פוליטיים – ענה אמסלם: “זה שיקול לגיטימי, אם השיקול היה רק פוליטי היינו מורידים את אחוז החסימה עוד יותר”.

לדבריו, “בבחירות אתה צריך להביא לפועל את רצון הציבור. הדבר הכי נכון למדינת ישראל היא שכל אדם – קולו יבוא לידי ביטוי, זה העיקרון המנחה, אבל אז מגיע עניין המשילות, כמה מפלגות אתה רוצה בכנסת ואתה משחק עם זה”.

הוא הדגיש: “אנחנו רוצים להוריד במעט, לסביבות הארבעה מנדטים. חמישה מנדטים כרגע זה יותר מידי גבוה. אם גורמים בקואליציה לא יסכימו לכך, אז לא נקדם את זה”.

כפי שדווח בחרדים 10, אתמול הציע ראש הממשלה בישיבת ראשי סיעות הקואליציה, כי הקואליציה תפעל במשותף להורדת אחוז החסימה בחצי אחוז.

“אני מעלה את האפשרות של הורדת אחוז החסימה בחצי אחוז”, אמר נתניהו בישיבה, “זה חייב להיות בהסכמה של כולם. בלי הסכמה כזאת לא נתקדם בנושא”.

דרעי, בנט וליצמן מתנגדים. בדגל התורה מביעים תמיכה ביוזמה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות