יצחק פינדרוס קיבל הוראה: תעביר הכתובת לאלעד, אתה המועמד

אריה ריבקינד
|
ח' תשרי התשע"ט / 17.09.2018 01:55
פרסום ראשון: סגן ראש העיר ירושלים קיבל הוראה מקברניטי ‘דגל התורה’: תעביר כבר היום את כתובתך מירושלים לאלעד • יהיה המועמד המוסכם של ‘דגל’ וש”ס במירוץ לראשות העיר • אם לא יתרחש שינוי דרמטי של הרגע האחרון: פינדרוס יתמודד חזיתית מול ראש העיר המכהן שרוליק פרוש

פרסום ראשון בחרדים 10: סגן ראש העיר ירושלים, יצחק פינדרוס, יהיה המועמד של ‘דגל התורה’ ותנועת ש”ס במירוץ לראשות העיר אלעד.

לחרדים 10 נודע, כי אמש קיבל פינדרוס, מי שכיהן בעבר כראש העיר ביתר עלית, הוראה מקברניטי ‘דגל’ לחפש היום – שני –  דירה ולעביר את כתובתו מירושלים אל העיר החרדית.

נדגיש כי לדברים אין, לפי שעה, אישור רשמי מדגל התורה.

לפי שעה נראה כי פינדרוס, שכבר קיבל יחד עם רעייתו את ברכתו של הגר”ח קנייבסקי, יאלץ להיאבק ‘ראש בראש’ במועמד של סיעת ‘שלומי אמונים’ – שרוליק פרוש.

זאת לאחר שבמכתב ששיגר אתמול יו”ר סיעת ‘שלומי אמונים’, סגן השר מאיר פרוש, ליו”ר ‘דגל התורה’ משה גפני, הוא תבע ממנו שלא להריץ מועמד בבחירות הקרובות בעיר אלעד.

המכתב שוגר לאחר שהמו”מ החשאי שהתנהל בין הצדדים בשבועות האחרונים התפוצץ.

“בהמשך להתנהלות של החודשים האחרונים, לאחר אין ספור פניות והצעות שלנו לדון בהליך של בוררות, לצערנו לא נענינו על ידכם”, כתב פרוש במכתבו – שהעתקים ממנו נשלחו אל הגר”י סילמן, אורי מקלב ויעקב אשר.

פרוש ציין, כי “בשבועות האחרונים, היו חילופי מסרים עם הרב יעקב קנייבסקי שהגיע גם לשלב של החלפת טיוטות, אך לצערנו ביום רביעי האחרון, ד’ תשרי בערב, שלח לנו הנ”ל 13 שינויים על סעיפים שהיו בידיו וחלקם היו בידיו כשבועיים, ולא קיבלנו הערות עליהם למרות שקיבלנו הערות על סעיפים אחרים”.

לדבריו, “בשלב זה זיהינו בוודאות שאינכם מוכנים לקיים איתנו את ההסכם בבית שמש, על כן אנו חוזרים על הודעתנו שאין לכם רשות להעמיד מועמד לראשות העיר אלעד בבחירות הקרובות”.

מנגד, ב’דגל התורה’, ממשיכים להאשים את ‘שלומי אמונים’ בטרפוד המו”מ ובאי קיום ההסכם שנחתם לפני חמש שנים.

מקור ב’דגל התורה’ אמר לחרדים 10: “שלומי אמונים תכננו מראש לרוץ לראשות העיר אלעד ולהפר את ההסכם. הם חיפשו מתחת לאדמה סיבות למה להצדיק את עצמם וגם הכניסו ‘עיזים'”.

לדבריו, ‘העז’ השמנה שהכניסו ‘שלומי אמונים’ לתוך המו”מ קשורה ב’עיר החדשה’ באלעד – השטח שיסופח לעיר בעקבות החתימה על הסכם-הגג. “גפני התפלץ לשמוע את הדרישה הזו. מה היא קשורה להסכם ההוא, מלפני 5 שנים? מה פתאום הם מעלים דרישה חדשה ומכניסים עז לסיפור?”

לדבריו, “כאן התחילו לקלוט, שהעסק מכור מראש. הזהירו את גפני חזור והזהר, שמטרת ‘שלומי אמונים’ היא למשוך זמן, אבל הוא ניהל את המו”מ בידיים נקיות ולא רצה להאזין לרכילויות. חלק מהשיחות שלו התנהלו מול סגן שר החינוך מאיר פרוש, וחלק מול הבן מוישי פרוש. שרוליק עצמו, ראש העיר הנוכחי, כמעט ולא היה מעורב”.

ב’שלומי אמונים’, כאמור, לא מגיבים רשמית לדברים, אך מתקשים להבין על מה הפליאה של ‘דגל’: הרי תכנון ובניה תמיד כולל טיפול בשטחי בניה חדשים.

כך או כך, נראה כי ההכרעה נפלה, ואם לא יהיו שינוי דרמטי של הרגע האחרון:  יצחק פינדרוס – מועמד ‘דגל’ וש”ס,  יתמודד חזיתית בשרוליק פרוש – מועמד שלומי אמונים.