הפאזל ש’דגל’ צריכה להרכיב: יהיה פיצוץ עם פרוש? ומי יתמודד ואיפה?

הנהגת 'דגל התורה' חייבת להרכיב השבוע פאזל מורכב ומסובך: מי ירוץ באלעד מול שרוליק פרוש? מה עושים בבית שמש? האם נוקמים יחד עם ש"ס בביתר עלית? איציק רביץ יזוז לטלזסטון? ומה יקרה במודיעין עלית אם גוטרמן יוקפץ בהמשך לכנסת?
ז' תשרי התשע"ט / 16.09.2018 17:23

חשבתם שהפאזל עמו מתמודדת בימים אלו הנהגת ‘דגל התורה’ הוא פאזל פשוט להרכבה?

הנה כמה מהפלונטרים בהם צריך להכריע, כשהזמן קצר. והמלאכה? הו, מרובה.

ראשות עיריית ביתר עילית – האם ממשיכים לתמוך במאיר רובינשטיין, חביבה של תנועת ש”ס עד היום, אך – וזה מה שעומד לו לרועץ בימים אלו – גם איש ‘שלומי אמונים’?

אם אחרי פיצוץ המו”מ באלעד יהפכו ‘דגל’-ש”ס ו’שלומי אמונים’ ליריבות המתמודדות ראש בראש, עם הרבה דם רע, לא מן הנמנע שש”ס, למרות הידידות עם מאיר רובינשטיין, ולמרות שהיה טוב לש”סניקים בביתר עילית, תתמוך במועמד אחר לראשות העיר.

מי יהיה האיש?

הנה הפאזל אותו יש להרכיב: אם יצחק פינדרוס יתמודד באלעד, אזי יוסי שטרית מועמד ‘דגל’, יתמודד בתמיכת ש”ס, בביתר עילית.

אם אלעד הולכת ל’קרבות’ רחוב, מבית לבית, סביר להניח שיצחק פינדרוס לא יתלהב מהמירוץ ויעדיף דווקא את ביתר עילית. לא ששם הולך להיות קל מדי, אבל עדיין נעים יותר מאלעד.

אז במקרה של פיצוץ – בביתר יהיה ראש העיר או מאיר רובינשטיין, או יוסי שטרית, או יצחק פינדרוס.

ראשות עיריית אלעד – בהנחה שהמו”מ כבר התפוצץ, ומכיוון שנתק שורר בין הצדדים, אחרי שביום רביעי כבר כמעט נחתם הסכם, ובהנחה ששרוליק פרוש לא יוותר על העיר בלי קרב, הרי שתושבי העיר החרדית צפויים לדו-קרב מרתק: יצחק פינדרוס או יוסי שטרית, מול שרוליק פרוש.

הנקמה של ‘דגל’תהיה בביתר עילית, שם, כאמור, יפתחו מחדש את הקלפים.

ראשות עיריית בית שמש – לכאורה משה אבוטבול הוא המועמד, אך התפקידים והתופינים ניתנים לחלוקה מחדש. קרי: ‘דגל’ וש”ס תעשינה הכול כדי לנטרל את ‘שלומי אמונים’ מכל תפקיד. התוצאה האפשרית: תמיכה חסידית בעליזה בלוך, אולי גם תמיכה חלקית של קבוצות מ’דגל’ במתמודדת. התוצאה בלתי ידועה מראש, אולם בהחלט יכולה להפתיע מכיוונה של בלוך.

תלוי עד כמה חריף וברור יהיה ה’קול הקורא’, האם יתייצבו גדולי ישראל חזיתית בעד אבוטבול ובאיזו עוצמה.  ברור שהגעתו לעיר של הגרי”ג אדלשטיין, תוך תמיכה מפורשת באבוטבול, תהפוך את התוצאה לברורה מראש לטובת האחרון.

בין לבין הגיש משה מונטג מועמדות לראשות העיר, מה שיסייע מול שלומי אמונים (“קיימנו את סעיף בית שמש”, יאמרו קברניטי ‘דגל’ בהליך הבוררות, ולכן אין לכם רשות לרוץ באלעד). יתכן שמדובר גם בטקטיקה להרחבת ההישגים מול אבוטבול, מולו המו”מ טרם נסגר.

ראשות עיריית מודיעין עילית – יענקל גוטרמן לוקח את העיר בהליכה, בכך אין לאיש ספק. הוא פשוט נמצא מחוץ לבריכת הדילים. אבל, באם ייפתח קרב איתנים בין ‘שלומי אמונים’ ל’דגל’, ובאם ייגרר הקרב הזה לקרב פנימי בין דגל-רשב”ם לדגל-ראב”ד (סביר להניח שהגרי”ג אדלשטיין יעשה הכול כדי שהדבר הזה לא יקרה), אזי אחת התוצאות עשויה להיות הדחתו של ח”כ יעקב אשר מהרשימה לכנסת, תוך הקפצתו של גוטרמן לתפקיד.

במקרה שכזה לא ברור מי יוצנח לראשות העיר מודיעין עילית (מנחם שפירא משתייך למחנה דגל-ראב”ד) והאם יוחזר יעקב אשר לתפקידו הקודם כמזכ”ל ‘דגל’ (גם הוא משתייך לדגל-ראב”ד).

• ראשות טלז סטון – השם המדובר ביותר הוא של איציק רביץ. יחד עם זאת אברהם רוזנטל, ראש המועצה המכהן, לא מתכוון להיכנע ומנהל קרב על קדנציה נוספת ואחרונה בתפקיד.

לא תאמינו, אבל טלז סטון היא מרכיב גם בפאזל המרכיב את רשימת דגל בביתר.

איך? אז ככה: באם רביץ יישאר בביתר עלית, סביר להניח שהמקום השני ברשימת ‘דגל’ בעיר יהיה שלו. אם יעקור לראשות טלז סטון, יפתח בביתר קרב על המקום השני. המקום הראשון שמור לדודי זלץ, שניצח בפריימריז הפנימי של ‘דגל’ בעיר.

בקדנציה הקודמת קבעו קודקודי ‘דגל התורה’ הארצית כי יוסי שטרית, שהודח מתפקידו במקום ראשון (לטובת רביץ) יוצב במקום השני, וישראל גולומב, שהתמודד אז אף הוא על תפקיד היו”ר והפסיד, יוצב במקום השלישי.

מי יקבע כעת את סדר הרשימה?

אם יהיה זה יו”ר הסניף המקומי, בנימין היימן, הרי שלעוזרו של רביץ, אברהם ברנהולץ, מי שרביץ היה רוצה לראותו מוצב במקומו ברשימה, אין הרבה סיכויים, באשר היימן ורביץ לא ממש ידידים זה לזה. אם הנהלת דגל הארצית, קרי גפני ועמו ח”כ אורי מקלב, הם שיקבעו, הרי שיתכן שהיימן יוצב במקום השני.

וכל זה, בכפוף למה שיקרה עם שטרית (אם לא יוצב כמועמד, לא בביתר ולא באלעד, סביר להניח שהמקום השני יישמר עבורו).

הסתבכתם? לא נורא. הפאזל בהחלט מורכב.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות