מכתב מפתיע: חבר המועצת משס מתפלל ‘שימשיך השקט באלעד’

הגר"ש בעדני, חבר מועצת החכמים, כותב: "תמיד ציינתי לטובה את תקופת שירותו של ר' ישראל פרוש כראש העיר שהייתה שקטה ללא מחלוקת" • ב'שלומי אמונים' מרוצים, בש"ס מזכירים: אין שום סעיף שלא לקיים ההסכם • רגע לקראת שעת האפס: איזו 'עז' של 'שלומי אמונים' הכעיסה את גפני
ז' תשרי התשע"ט / 16.09.2018 12:26

1.

בעיתוי מפתיע, ועל רקע ההתמהמהות של ‘דגל התורה’ בקבלת החלטה על הריצה לראשות העיר אלעד, שיגר הבוקר (ראשון) הגר”ש בעדני, חבר מועצת חכמי התורה של ש”ס מכתב, שזה תוכנו:

“הנני לאשר בזה שתמיד ציינתי לטובה את תקופת שירותו של ר’ ישראל פרוש כראש העיר שהייתה שקטה ללא מחלוקת, לעומת תקופות קודמות שהיו מחלוקות ומריבות ואפ’ פשקוילים והפגנות, והייתי מעורב בזה כי באו אף להתלונן וגם עכשיו הערתי את המציאות הזאת ואמרו שיש הסכם וחייבים לקיים אותו – ונמנעתי מלהתערב.

“ואני תפלה שימשיך השקט באלעד. בתקוה לרגיעה אמתית. שמעון בעדני”.

בסיעת ‘שלומי אמונים’ מרוצים, מן הסתם, מהמכתב, המעניק ‘חותמת’ על טיעוני הסיעה כי תקופת כהונתו של שרוליק פרוש בראשות העיר החרדית הייתה תקופה שקטה ללא מחלוקת, לעומת קדנציות קודמות.

האמנם מי שהגיעו אל הגר”ש בעדני וסיפרו לו על מה שעוברים בימים אלו – עדכנו אותו גם על כך כי באם יתמודד פרוש מול מועמד של ש”ס-דגל, תיכנס העיר למערבולת כמוה לא ידעה מימיה? לא בטוח.

כך או כך, בשני הצדדים לא מגיבים רשמית על המכתב, אך גורם בדגל איתו שוחחתי אמר לחרדים 10, שלא לציטוט בשמו: “מי שלא מתכוון לקיים את ההסכם בכבוד ולפרוש לקראת הבחירות הקרובות -שלא יילל על כך שהעיר במערבולת”.

הגורם הוסיף: “שרוליק פרוש הגיע אל הרב בעדני, סיפר לו שמכפישים אותו, ובעקבות כך צייד אותו הרב במכתב”.

בשלומי אמונים הכחישו גרסא זו.

גם בש”ס נמנעים מלהגיב על המכתב, אך מתקשים להבין מה מיוחד בו, מאחר ואין בו שום סעיף הקובע כי אין לקיים את ההסכם שנחתם לפני חמש שנים, ככתבו וכלשונו.

הרב בעדני, אלעד

נזכיר, כי לפני מספר שבועות הגיע הגר”ש בעדני אל ביתו של ראש הישיבה הגרי”ג אדלשטיין, ושוחח עמו על ההסכם באלעד. הגר”ש בעדני הסביר להגרי”ג אדלשטיין אודות ההסכם – והביע את דעתו לפיה יש לקיימו ככתבו וכלשונו.

בהמשך הערב הגיע לבית ראש ישיבת פוניבז’ בנו בכורו, הגאון רבי צבי יהודה אדלשטיין, ראש ישיבת ארחות תורה, שסיפר לאביו מהו רצונו של הגר”ח קניבסקי. בעקבות שתי שליחויות אלה – אמר הגרי”ג את המילים, שפורסמו לראשונה ב’חרדים 10′ – ‘בטלא דעתאיי”. כלומר, בטלה דעתי מפני דעת הגר”ח.

זה היה הקו במהלכו החליט הדיין הגר”י סילמן להחזיר את ההכרעה לידי הצדדים, שיישבו למו”מ ביניהם ויחליטו כאשר יחליטו.

 2.

מאחורי הקלעים, מגיעה הסאגה של העיר אלעד אל הישורת האחרונה, כאשר עד ליום חמישי הקרוב, ה-20 לספטמבר, חייבים מועמדים המתמודדים על ראשות עיר להעביר את כתובתם לעיר בה הם מתעתדים לרוץ. מה שאומר שהיום או מחר (שלישי ורביעי ערב צום וצום יום הכיפורים, חמישי מאוחר מדי) – צריכה להתקבל הכרעה.

אמש נערכה פגישה בבית ‘דגל התורה’ בהשתתפות יו”ר ‘דגל’ ח”כ מוישה גפני, הח”כים של הסיעה,  ורבני ‘דגל’ הרבנים הגאונים נתן זוכובסקי ויוסף אפרתי.

ב’שלומי אמונים’ ממלאים כעת פיהם מים ולא משחררים מילה אודות המו”מ. זאת לעומת השלבים הראשונים של הסאגה, במהלכם ניסו להסביר את עמדתם.

מקור ב’דגל התורה’ טוען מצידו: “שלומי אמונים תכננו מראש לרוץ לראשות העיר אלעד ולהפר בעצם את ההסכם. הם חיפשו מתחת לאדמה סיבות למה להצדיק את עצמם. אז בהתחלה, כשעוד חשבו שיש להם ‘קייס’ בדמות ההסכם הישן ובדמות העובדה שבבית שמש לכאורה משה אבוטבול הוא ראש העיר, בתמיכת ‘דגל’ (אנחנו התעקשנו שדבר עוד לא נסגר) – הם הסבירו את ‘הצד שלהם’.

“בשלב הזה, אחרי שבעצם נחשף שכוונתם הייתה להפר בכל מקרה את ההסכם, ואחרי שפשוט מצא חן בעיניהם לשלוט בעיר אלעד, הם מעדיפים לסתום את פיהם”.

לדברי מקור בכיר ב’דגל’, ‘העז’ שהכניסו ‘שלומי אמונים’ לתוך תנאי המו”מ נוגעת ל’עיר החדשה’ באלעד – השטח שיצטרף לעיר בעקבות החתימה על הסכם-הגג. “גפני התפלץ לשמוע את הדרישה הזו. מה היא קשורה להסכם ההוא, מלפני 5 שנים? מה פתאום הם מעלים דרישה חדשה ומכניסים עז לסיפור?” – כך הגורם ב’דגל’.

גפני, מקלב

גפני ומקלב. Miriam Alster/Flash90

לדבריו, “כאן התחילו לקלוט, שהעסק מכור מראש. הזהירו את גפני חזור והזהר, שמטרת ‘שלומי אמונים’ היא למשוך זמן, אבל הוא ניהל את המו”מ בידיים נקיות ולא רצה להאזין לרכילויות. חלק מהשיחות שלו התנהלו מול סגן שר החינוך מאיר פרוש, וחלק מול הבן מוישי פרוש., שרוליק עצמו, ראש העיר הנוכחי, כמעט ולא היה מעורב”.

ב’שלומי אמונים’, כאמור, לא מגיבים רשמית לדברים, אך מתקשים להבין על מה הפליאה של ‘דגל’: הרי תכנון ובניה תמיד כולל טיפול בשטחי בניה חדשים.

ב’דגל’ לא קונים את ההיתממות, וממשיכים להאשים את ‘שלומי אמונים’ בטרפוד המו”מ.

גורם בעיר אלעד שפגש את שרוליק פרוש במהלך אחד הימים האחרונים שמע ממנו: “אני בכל מקרה רץ, לא משנה מה קורה בחדר המו”מ”. הגורם הופתע למשמע הדברים, כי הדיווחים היו על כך ש”המו”מ מתקדם יפה”. אמירה זו עוררה חשד ב’דגל’. מצד שני, היו שאמרו” “זו לא פעם ראשונה שלא מעדכנים את שרוליק”.

עם זאת, לפני מספר ימים התקשר שרוליק לשני אישים הקשורים קשר ישיר למו”מ, והבהיר להם את אותה הבהרה: “אני בכל מקרה רץ”.

כך או כך, לאחר עליות וירידות, דיווחים אופטימיים וגם דיווחים על פיצוץ, נראה שהפיצוץ בלתי נמנע.

הצפי הוא כי בימים הקרובים יוכרז על מועמד ‘דגל’ בתמיכת ש”ס באלעד, כאשר נראה שמדובר נכון לעכשיו ביצחק פינדרוס.

במקביל, פתיחת המלחמה תכלול, כך נראה, גם את העיר ביתר עילית שעד כה זכתה לשקט יחסי במשחק הדילים ובריכת השטיקים, ויתכן שמועמד של ‘דגל’ בתמיכת ש”ס יוצב גם בעיר התורה שבהרי יהודה – כשהפעם המטולטלת נעה לכיוונו של יוסי שטרית כמועמד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות