‘מבריח תיירים’: סיעת ישראל ביתנו דורשת לזמן את דרעי לשימוע מיוחד

בסיעה יוזמים דיון מיוחד בוועדת הפנים של הכנסת, בעקבות החלטתו של שר הפנים לבטל את חוק העזר העירוני באילת שאפשר לפתוח מרכולים בשבת • ח"כ עודד פורר: "שערוריה, ניצול סמכותו לרעה כדי לכפות את תפיסת עולמו" • בסביבת השר טענו: בפועל לא מתקיים בשטח שום שינוי
אריה ריבקינד
ז' תשרי התשע"ט / 16.09.2018 09:07

בסיעת ‘ישראל ביתנו’ דורשים לזמן את שר הפנים, אריה דרעי, לשימוע מיוחד בוועדת הפנים של הכנסת.

הסיבה? החלטתו של דרעי לבטל את חוק העזר העירוני שאושר באילת, וקבע שניתן לפתוח מרכולים בעיר בשבת.

היום (ראשון) דווח זאב קם ב’כאן רשת ב” כי במפלגה יוזמים דיון מיוחד בוועדה, אליו יוזמן גם דרעי, כדי לערוך לו מעין שימוע פומבי על המקרים בהם ביטל חוקי עזר עירוניים המתירים פתיחת מרכולים בשבת.

ח”כ עודד פורר, שיוזם את הדיון, תקף את דרעי בחריפות: “סגירת עסקים הפתוחים שנים רבות בעיר אילת, בירת התיירות של ישראל, תהווה מכה קשה לעיר שרבים מתושביה מתפרנסים מתיירות. החלטת שר הפנים לפגוע בעיר אילת, בתושביה ובתיירים המגיעים אליה היא שערורייתית, תוך ניצול סמכותו לרעה כדי לכפות את תפיסת עולמו על ציבור שהחליט באופן דמוקרטי לפעול באופן שונה”.

הוא הוסיף:  “תוצאותיה של אכיפה כנגד עסקים הפועלים בשבת וסגירתם תוביל לבריחת תיירים ולנזק כלכלי מצטבר שאת נזקיו נתקשה לתקן. על ועדת הפנים להתכנס באופן דחוף כדי לעצור את התערבותו של שר הפנים בחיי התושבים ובבחירתם”.

מנגד, בסביבתו של דרעי הסבירו כי בפועל לא מתקיים שום שינוי בשטח, מאחר שההחלטה אם לאכוף את סגירת המרכולים עדיין נתונה בידי הרשויות המקומיות.

בסביבת השר ציינו עוד, כי בערים שבהן חוק העזר העירוני בוטל על ידי שר הפנים, בכל מקרה לא אוכפים את איסור פתיחת המרכולים.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק שאבין
    16/09/2018 15:45
    אני
  1. אז מה שדרעי עושה בפועל הוא כלום, מצד אחד הוא מבטל את החוקים העירוניים, אבל בידיהם הכוח להחליט אם להעניש חנויות הפותחות בשבת או לא.
    הדבר היחידי אם כך שדרעי עושה, הוא גורם לכל החילונים להתנפל עליו וגורם נזק לחרדים, כי בביטול החוק אין משהו מעבר ממס שפתיים למועצות הרבנים ולעסקנים ובנוסף צובר את העליהום של ישראל ביתינו ושאר מרעין בישין.
    שב ואל תעשה עדיף כבר, בכל הדברים שלא מועילים אבל כן מזיקים

  2. בעיה לא פחותה - שהוא מבריח מפה גם אזרחים
    16/09/2018 22:18
    חילוניוהו
  3. אם לא תורידו את הרגל מהגז עם הדחיפה האינטנסיבית של אורח חייכם עלינו החילונים – תישארו פה לבד – ואז לא תהיה לכם ברירה אלא לשלם מיסים, להתגייס לצבא, ולקחת חלק פעיל במעגל התעסוקה. ככה, כי לא יהיה מישהו אחר.