נדם הקול: המנצח ד”ר מרדכי סובול ז”ל, מחייה החזנות, נפטר בגיל 67

ד"ר מרדכי סובול בן ה-67 היה מנצח בעל שם ומומחה בתחום עולם החזנות • הוא לקה באירוע מוחי בעת שהותו בארה"ב ונפטר בבית החולים
יוסף גרינבוים
ז' תשרי התשע"ט / 16.09.2018 08:51

ברוך דיין האמת: החזן והמנצח ד”ר מרדכי סובול  ז”ל נפטר בגיל 67.

סובול שהה בארצות הברית לרגל החגים, לקה באירוע מוחי ופונה לבית חולים מקומי, שם ניסו הרופאים לייצב את מצבו, אך למרבה הצער, לא נותר להם אלא לקבוע את מותו.

מועד הלוויתו טרם נקבע.

מרדכי סובול, תושב פתח תקווה,  נולד בשנת 1951, בתל אביב למאיר וזיסל, ניצולי שואה. הוא נחשב למחייה החזנות בדורנו והיה מומחה עולמי לחזנות.

הוא קיבל את פרס החינוך מידי נשיא המדינה יצחק נבון בשנת 2006. כן הוענק לו פרס ירושלים על תרומתו המיוחדת להחייאת החזנות בישראל.

סובול שימש כמנהל מוסיקאלי ומנצח קבוע של התזמורת הסימפונית ‘יובל’. מאחוריו מאות קונצרטים, בארץ ובעולם, בהם ניצח על תזמורות סימפוניות רבות. הוא הקים דורות של חזנים.

את תורת החזנות ורזי נוסח התפילה למד סובול מגיל שמונה אצל החזן שלמה רביץ ז”ל שראה בסובול ממשיך דרכו בחזנות. במהלך השנים, ד”ר סובול חיבר ותיזמר מאות יצירות, והיה מוזמן דרך קבע לפסטיבלים למוסיקה בכל העולם.

בין מפעליו המוסיקאלים הרבים: עשרות תקליטים עם מיטב הזמרים. הוא גם  הכשיר במהלך השנים את החזנים המובילים בעולם – ובהם יצחק מאיר הלפגוט, יעקב למר, חיים אדלר, צבי וייס, נתנאל הרשטיק, שי אברסון ועוד.

בקונצרטים הרבים שערך, שיתף פעולה הן עם החזנים המובילים בעולם, אותם טיפח מתחילת הקריירה שלו, והן עם זמרים ישראלים כמו דוד דאור ועמיר בניון.

במשך שנים הגיש את התוכנית ‘לפני התיבה’ ברדיו קול חי.

משפחתו בפירמה הודעה בה נאמר:

נפלה עטרת ראשנו
המומים , כואבים ודואבים את הסתלקותו הפתאומית של ראש משפחתנו האהוב והיקר, החזן, המנצח ומחיה החזנות בדורנו:
ד״ר מרדכי סובול ז״ל
פרטים בנוגע למועד ההלויה ימסרו בהמשך.
נדם הקול !!!
יהי זכרו ברוך
המשפחה הכאובה

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות