לפחות 11, בהם אם ותינוקה, נהרגו • מאות אלפים ללא חשמל

לפחות 11 בני אדם, בהם אם ותינוקה, נהרגו במדינת צפון קרולינה כתוצאה מנזקי הסופה הטרופית 'פלורנס' - שמכה ביממה האחרונה בדרום-מזרח ארצות הברית • 300 אלף תושבים נמצאים עדיין ללא הספקת חשמל • בעירייה כתבו: "אנחנו באים לקחת אתכם" - וחילצה 360 תושבים מניו-ברן
קובי פינדרוס
ז' תשרי התשע"ט / 15.09.2018 21:23

לפחות 11 בני אדם, בהם אם ותינוקה, נהרגו במהלך היימה האחרונה במדינת צפון קרולינה כתוצאה מנזקי הסופה הטרופית ‘פלורנס’, שמכה ביממה האחרונה בדרום-מזרח ארה”ב.

שבעה מההרוגים מצאו את מותם לפנות בוקר של יום שבת. ארבעה נוספים נהרגו במהלך יום השבת.

בתוך כך, כ-300 אלף תושבים נמצאים ללא אספקת חשמל, ויותר ממאה דיווחו כי נלכדו במכוניות ובגגות הבתים, זאת עקב ההצפות הרבות, בעוד מפלס המים ממשיך לעלות.

כמו כן, נרשם נזק למבנים רבים בצפון קרוליינה.

אתמול חולצו 360 תושבים מניו ברן, הממוקמת כ-30 קילומטרים מהעיר מורהד שבקרוליינה הצפונית, זאת בעקבות הצפות ענק באזור.

“אנחנו באים לחלץ אתכם”, נכתב בחשבון הטוויטר של העירייה, “ייתכן שתאלצו לטפס לעליית הגג שלכם, אך אנחנו באים לקחת אתכם”.

מושל צפון קרוליינה, רוי קופר, אמר כי הסופה “גורמת לחורבן” במדינה. הוא הוסיף כי הוא “מודאג עמוקות לגבי חוות, בתי עסק, בתי ספר וקהילות שלמות שעלולות להימחק”.

הרוחות העזות של הוריקן ‘פלורנס’ החלו להכות בשישי, בשעה 2:00 לפנות בוקר לפי השעון המקומי,  בחופי צפון ודרום קרולינה, הממוקמים בחוף המזרחי של ארה”ב.

על פי הרשויות, הסופה נחלשה ונחשבת הוריקן בדרגה אחת, עם רוחות במהירות של כ-150 קמ”ש. עם זאת, גורמי ההצלה עדיין מזהירים מסכנת חיים באזורים רבים: “סכנת נפשות”.

בקרב עשרות מנהלי בתי חב”ד בשתי המדינות שוררת דאגה הגדולה: מה יהיה עם התפילות של יום-כיפור, במידה והסופה תתארך.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות