פרופ’ אמריקני נעצר לאחר שהפריע בפינוי הכפר הבדואי חאן אל-אחמר

במהלך פינוי הכפר הבדואי חאן אל-אחמאר, הפגין פרנק רומנו, פרופסור אמריקני, לכוחות המשטרה: יובא לפני שופט צבאי ביום שני • רומנו הכריז על שביתת רעב • עורכת דינו: "מטריד שמפעילים כנגדו את הדין הצבאי. הוא לא עבר שום עבירה"
חיים טוויל
ו' תשרי התשע"ט / 15.09.2018 20:18

במהלך פינוי הכפר הבדאווי חאן אל אחמאר, נעצר אתמול (שישי) פרנק רומנו, פרופסור אמריקני, בידי המשטרה לאחר שהפריע, לטענת כוחות הביטחון, בפינוי הכפר.

פרנק רומנו בן ה-68 הוא פרופסור למשפטים, המחזיק באזרחות צרפתית ואמריקנית.

רומנו הועבר לחקירה ומוחזק במגרש הרוסים, אך יובא בפני שופט במחנה עופר רק ביום שני, כיוון שמופעל נגדו הדין הצבאי, המאפשר להחזיקו 96 שעות במעצר בהחלטת קצין.

כאות מחאה החליט פרופ’ רומנו על שביתת רעב, והודיע כי ישתה רק מים “עד שההריסה תבוטל וינתנו היתרי בנייה”.

עורכת הדין גבי לסקי, המתמחה בזכויות אדם ומייצגת את רומנו, אמרה לאתר וואלה: “זה מטריד שמפעילים כנגדו את הדין הצבאי. הוא לא עבר שום עבירה, לא הוכרז שטח צבאי סגור ובעבר לא ראיתי שמפעילים את הדין הצבאי נגד מתנחלים המגיעים למאחז יהודי לחזק את תושביו לפני פינוי צפוי”, הוסיפה לסקי.

ממשטרת ישראל נמסר: “במהלך פעילות משותפת של גורמי המנהל האזרחי בסיוע כוחות משטרה, החל החשוד וכמה פלסטינים נוספים להתעמת עם הכוחות, להפריע ולהפר את הסדר הציבורי. החשוד לא נענה לקריאות השוטרים כשהוא מתפרע, מטפס על טרקטור וחוסם את המשך עבודתו, ולכן הוא ושניים נוספים שהיו עמו נעצרו לחקירה שעדיין מתנהלת”.

בתחילת החודש דחה בג”ץ את עתירות תושבי קהילת חאן אל-אחמר שליד כפר אדומים נגד הפינוי.

“מתגובת המשיבים עולה כי קיים חשש של ממש להפרות סדר המוניות ואלימות בעת ביצוע צווי ההריסה, במיוחד מצד שוהים שאינם מתושבי המקום, ונוכח קריאות ברשתות החברתיות להגיע למקום ולמחות, אף באופן אלים, נגד מימוש צווי ההריסה”, כתב השופט חנן מלצר בפסק הדין. “אין לנו אלא להביע תקווה כי הצווים יבוצעו בדרכי שלום, ללא התנגדות פיזית, כך שיתאפשר גם פינוי מסודר של התכולה בכל מבנה”.

שר הביטחון אביגדור ליברמן כתב בטוויטר בעקבות ההחלטה: “חאן אל אחמר יפונה. אני מברך את שופטי בג”ץ על החלטה אמיצה ומתבקשת – אל מול מתקפת צביעות מתוזמרת של אבו-מאזן, השמאל ומדינות אירופה. איש אינו מעל לחוק. אף אחד לא ימנע מאיתנו לממש את ריבונותנו ואחריותנו כמדינה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות