ג’ארד קושנר: הפלסטינים השמיצו, מגיע להם להפסיד את הסיוע שלנו

נתן פרל
|
ה' תשרי התשע"ט / 14.09.2018 10:19
לקראת חשיפת ‘עסקת המאה’ – תוכנית השלום של נשיא ארה”ב טראמפ, יוצא ג’ארד קושנר במתקפה על הרשות הפלסטינית • “יותר מדי אנשים סוגדים למציאות כוזבת. בממשל האמריקני לא מפחדים לעשות את הדבר הנכון. אני חושב שכתוצאה מכך, יש סיכוי רב יותר להשיג שלום אמת”

ג’ארד קושנר, חתנו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ ומי שאחראי מטעמו על המשא ומתן הישראלי-פלסטיני, העניק הלילה (שישי) ראיון ל’ניו יורק טיימס’ לקראת פרסום ‘עסקת המאה’ שגיבש הממשל בתקווה להביא להסדר בין ישראל לפלסטינים.

חתנו של הנשיא  הבהיר כי למנהיגים הפלסטינים “הגיע” להפסיד את הסיוע הכספי מארצות הברית – לאחר שהכפישו את ממשל טראמפ.

“לאיש אין זכות מוקנית לסיוע החוץ של אמריקה”, אמר קושנר. הוא הוסיף שהכסף אמור לשמש לאינטרסים לאומיים וסיוע לנזקקים, אך לא נבנתה שום תכנית להפוך את הפלסטינים להיות תלויים בעצמם מבחינה כלכלית.

“יותר מדי אנשים סוגדים למציאות כוזבת. היו יותר מדי אמיתות שקריות שנוצרו, שאני חושב שצריך לשנות. כל מה שעשינו זה להתמודד עם דברים שאנחנו רואים אותם. בממשל האמריקני לא מפחדים לעשות את הדבר הנכון. אני חושב שכתוצאה מכך, יש סיכוי רב יותר להשיג שלום אמת”, טען קושנר.

קושנר ציין כי הוא מאמין שניתן לאחות את השבר בין וושינגטון לרמאללה/ “בכל משא ומתן שהייתי בו, לפני שאדם אומר ‘כן’, הוא אומר ‘לא’. אם אבו מאזן הוא מנהיג רציני, הוא ילמד את תוכנית השלום של הממשל היטב אחרי שתפורסם”.