ישראל למארגני האירוויזיון: היתרי עבודה בשבת לישראלים – בצמצום

הממשלה שלחה לאיגוד השידור האירופי מסמך ובו היא מפרטת את תשובותיה לדרישות שהעלה האיגוד • גורם ממשלה: "יש פה ניסיון להלך בין הטיפות, לא להרגיז את החרדים, לא להכפיף את דרישות הביטחון"
אריה ריבקינד
ה' תשרי התשע"ט / 13.09.2018 21:24

ישראל השיבה היום (חמישי) למסמך הדרישות של ארגון השידור האירופי: הדרישות שהציב הגוף המארגן את האירוויזיון מממשלת ישראל, הציבו  את ישראל במבוכה מסוימת, מאחר שהיו בהם תנאים שישראל לא יכולה להסכים להם באופן נחרץ.

לפי דיווח ב’החדשות’, אחרי שבוע וחצי של דיונים, טיוטות, מעורבות של משרד התקשורת ויועצים משפטיים, השיבה ישראל למסמך הדרישות רגע לפני ההכרזה על העיר תל אביב כמארחת של התחרות.

גורם בממשלה אמר ל’החדשות’ כי המסמך נוסח בשיא הרגישות. “יש פה ניסיון להלך בין הטיפות, לא להרגיז את החרדים, לא להכפיף את דרישות הביטחון מפני החגיגות והצבעוניות”.

לפי המסמך, הוחלט כי חזרות ושידורים חיים בשבת יאושרו על פי החלטת איגוד השידור האירופי. בכך, למעשה, מקבלת ישראל את הקריטריון המרכזי שעליו התעקשו בארגון השידור האירופי, בעיקר בגלל שבלתי אפשר לקיים תחרות כזאת ללא חזרות גנרליות בשבת.

היתרי עבודה בשבת לעובדים ישראליים בתחרות יינתנו באופן מצומצם. השר הממונה על ההיתרים חיים כץ יעניק אותם, והם לא ייתנו באופן גורף כפי שביקשו באיגוד.

לפי המסמך, ויזות ואישורי כניסה יינתנו בכפוף לדרישות הביטחון ובהתאם לחוק הישראלי. זו אינה החלטה טריוויאלית, אך בישראל הודיעו כי עם כל הכבוד לתחרות הפופולרית, אם יהיה מידע שאחד הסולנים או כל גורם בלהקות, במעריצים, במשתתפים, המזוהה עם פעילי הבי די אס, יפעילו נגדו סנקציות גם אם משמעותן הוא שלילת כניסתו לארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    תגובה
    13/09/2018 22:00
    אבי
  1. חילול ה’. בשביל תחרות מטורללת מבזים את השבת.