ארדן: המועמדים למפכ”ל – יורם הלוי, דוד ביתן ומשה צ’יקו אדרי

חיים טוויל
|
ד' תשרי התשע"ט / 13.09.2018 17:43
אחרי שהודיע לרוני אלשיך כי לא יאריך את כהונתו – כינס השר ארדן מסיבת עיתונאים והכריז על מועמדיו לתפקיד מפכ”ל המשטרה הבא: מפקד מחוז י-ם ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז ת”א ניצב דוד ביתן וניצב ‎בדימוס משה אדרי • על אלשיך: “לא מצטער על מינויו אך היו בינינו חילוקי דעות”

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן כינס אחר הצהריים (חמישי) מסיבת עיתונאים – בעקבות החלטתו שלא להאריך את כהונת מפכ”ל המשטרה רוני אלשיך.

אלשיך יסיים את תפקידו בחודש דצמבר הקרוב.

בפתח דבריו סיפר ארדן כי נפגש עם אלשיך בצהריים והודיע לו על החלטתו. ”המפכ”ל ואני שוחחנו במשך כמעט שעתיים על עתיד משטרת ישראל וסיכמנו להמשיך את שיתוף הפעולה, כפי שצריך וכפי שמתבקש”.

ארדן הזכיר: ”כאשר מוניתי לשר לביטחון הפנים קיבלתי משטרה שנמצאת במשבר אמון חריף מאוד מול הציבור וכמעט מחצית מהסגל הפיקודי הבכיר נאלץ לפרוש בנסיבות מביכות’.

לדברי ארדן, משטרת ישראל הפכה בשנים האחרונות למשטרה מתקדמת מבחינה טכנולוגית וחכמה יותר.

”אינני מתחרט על מינוי של רוני אלשיך למפכ”ל המשטרה”, אמר השר. “עם זאת, היו למפכ”ל ולי גם חילוקי דעות וגם הבדלי גישות בסוגיות שונות. סוגיות מהותיות וכבדות משקל שבעיניי יש להן והייתה להן השפעה ניכרת על אמון הציבור במשטרה”.

”אמנם, מתוך בגרות ואחראיות נמנעתי וגם ספגתי על זה ביקורת אפילו מהמחנה הפוליטי שלי, לתת ביטוי פומבי להן”, הוסיף.

הוא הדגיש כי הארכת מינוי של מפכ”ל מכהן איננה דבר מובן מאליו ומעולם לא הייתה. ”החוק לא קובע מהי משך הכהונה ולא היה נוהג בנושא זה. החלטת הממשלה קבעה תקופה של שלוש שנים. הדברים היו ידועים וזו הייתה אף בחירת המפכ”ל עצמו”.

ארדן סיפר על המועמדים שבחר להמליץ לתפקיד המפכ”ל: “המועמדים שבחרתי להמליץ עליהם בפני ועדת גולדברג הם מפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, מפקד מחוז תל אביב ניצב דוד ביתן ומנכ”ל המשרד לביטחון הפנים ניצב בדימוס משה (צ’יקו) אדרי”.

בהתייחסות לדיווחים בזמנו על קשר בין ניצב הלוי לנתניהו: “לגבי הטענות שעלו בתקשורת לקשרים פוליטיים פסולים של קצין כזה או אחר עם גורמים פוליטיים, אני אומר בצורה הכי חדה שעשיתי את כל הבירורים. עד היום, מעבר לרכילויות, לא קיבלתי שום מידע בנושא הזה”.