לפיד: ביבי רוצה מפכ”ל נוח • גבאי: ענן כבד רובץ על ההחלטה של ארדן

אריה ריבקינד
|
ד' תשרי התשע"ט / 13.09.2018 15:54
השמאל תוקף את החלטת השר לביטחון פנים שלא להאריך את כהונת אלשיך • לבני: “את הפארסה המבזה הזאת של אופציית הארכת כהונה צריך לבטל מיד”

יו”ר המחנה הציוני, אבי גבאי, הגיב על החלטת השר לביטחון הפנים גלעד ארדן שלא להאריך את כהונת המפכ”ל רוני אלשיך בשנה נוספת.

“ענן כבד רובץ על החלטת השר ארדן שלא להאריך את כהונת המפכ”ל”, אמר גבאי. “בזמן שמשטרת ישראל עושה את מלאכתה ונלחמת בחשדות לשחיתות שלטונית של ראש הממשלה וסביבתו – שרי הליכוד מנהלים מלחמה נגד שלטון החוק והדמוקרטיה”.

לדבריו, “לנתניהו ולכל שרי הליכוד, שהקריירה הפוליטית שלהם תלויה בנתניהו, אסור היה להחליט בעניין עתיד המפכ”ל. להחלטה שלהם יש מטרה אחת – להלך אימים על שלטון החוק”.

יו”ר האופוזיציה, ח”כ ציפי לבני, הגיבה על הודעת השר לביטחון הפנים: “את הפארסה המבזה הזאת של אופציית הארכת כהונה צריך לבטל מיד. נדרשת כהונה קצובה והחוק חייב לאפשר לראשי הצבא והמשטרה להיות עצמאיים, מבלי שיחזיקו מולם את אופציית ההארכה. הצעת החוק שלי בנושא  צריכה להפוך לחוק. הממשלה תתנגד כי מה שווה מפכ״ל אם אי אפשר לשלוט בו”.

יו”ר יש עתיד, ח”כ יאיר לפיד הגיב: “יש סיבה אחת – ואחת בלבד – לכך שכהונתו לא הוארכה. ראש הממשלה רוצה מפכ”ל נוח, שלא יחקור אותו”.

ח”כ סאלח סעד מהמחנה הציוני הגיב: “הלחץ של נתניהו עבד.אי הארכת כהונת מפכ”ל בתקופת הכרעת חקירות ראש הממשלה – מסר של חוסר גיבוי כלפי החוקרים והפקרת גופי אכיפת החוק.

“ארדן עשה את העבודה השחורה עבור ביבי, שמשתמש בשרי הממשלה בהתאם לצרכיו האישיים. המקרה מוכיח עד כמה חשובה הצעת החוק שלי הקובעת כהונה קבועה בת 4 שנים לראשי גופי הביטחון ואפעל לקדמה במהירות במושב הקרוב”.