דעה אישית • הסיפור בצהלה מזכיר שיעור היסטוריה על גרמניה הנאצית

עורכת הדין כנרת בראשי תוקפת בחריפות את התנהלות תושבים משכונת צהלה כנגד חסידי חב"ד • "חסידות חב"ד עסוקה בקירוב לבבות בין חילונים לדתיים. העשייה שלהם עבור יתומי ויתומות צה"ל, משפחות שכולות בכלל, היא אחת הצדקות הגדולות"
עו"ד כנרת בראשי
ד' תשרי התשע"ט / 13.09.2018 14:09

כנרת בראשי. חילונית. לא שומרת שבת. לא כשרות. מאמינה באלוקים. לא עובדת בשבת כי אני לא עבד ולא כי יש לי מיליונים מיותרים גם לא 10 ש”ח.

לא מצליחה להירגע גם לא לשתוק, בעניין חב”ד, הנחת תפילין, השנאה ליהדות והגזענות המסוכנת.

כבר כתבתי שזה יותר מזכיר לי שיעור בהיסטוריה על גרמניה הנאצית (אל תגידו לי אם יש מקום להשוואה אם לאו), מאשר את הרצליה.

זה לא הכל – לא כתבתי על חב”ד. תנו לי לספר לכם משהו על חסידות חב”ד משהו שאתם/ן לא יודעים – רובכם.

חסידות חב”ד עסוקה בקירוב לבבות בין חילונים לדתיים. הם, בשונה מאיתנו, לא שופטים אותנו על פי מראה חיצוני.

מתן בסתר, עבורם, זו דרך ארץ. אצלנו כל תרומה הופכת לסטטוס בפייס.

העשייה שלהם עבור יתומי ויתומות צה”ל, משפחות שכולות בכלל, היא אחת הצדקות הגדולות.

הם חוגגים בר מצווה ובת מצווה. כל פורים זה משלוח מנות. כל חג ואירוע חב”ד שם. לנו יש את יום הזיכרון (פעם בשנה). אצלם זו שליחות יומית וקבועה.

כיתומת צה”ל אני זוכרת אנשי חב”ד באים אלינו הביתה, מחופשים בפורים בשמחה בשירים. משלוח מנות מלא ממתקים (רחמנא ליצלן כשרים!). הם חגגו לי ולאחי בר ובת מצווה. ארחו אותנו בכפר חב”ד כאורחי כבוד. ביחד עם כל יתומי צה”ל אז והיום.

עד היום הם מקפידים לשמח את אימי במשלוח מנות ובעוד מחוות של “אנחנו זוכרים ומודים לכם”.

כפר חב”ד פתח את שעריו, לכל אדם באשר הוא אדם ואישה.

לא פעם הגעתי לבית חב”ד באזור מגוריי לסייע בבישול וחלוקת מזון לנזקקים. ללא הבדל דת גזע ומין. הם גם מאתרים נזקקים ודואגים להם/ן.

בית חב”ד דואג להקים בית בכל מקום בעולם אליו מגיעים יהודים. למה? כדי להחזיר בתשובה? כמה כסילות. הם פשוט נותנים בית ליהודים בשישי שבת, חגים וסתם ימי חול. (זוכרים את המשפחה שנשחטה בהודו?)

אז כשאתה עובר ברחוב וניגש אליך חסיד חב”ד ומציע לך להניח תפילין – זכור, להניח תפילין זו לא כפייה דתית זו זכות. בעיני ענקית. אתה יכול לבחור כן, אתה יכול לבחור לא.

כשאתם שמים שקל או חצי בתיבת הצדקה של חב”ד אתם עוזרים לאלפי אלפים של אנשים.

כשאתם רוקדים לצללי ישראל חופשית אתם עוזרים לפילוג בעם. להדרה -אין כאן הדתה – של יהדות, לגזענות כלפי חלקים בחברה הישראלית. אתם לא באמת חופשיים, אתם שבויים של קבוצה שבחרה לפלג את העם. עוד קבוצה שכזו.

יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ ה’ אֱלֹהַי וֵאלֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁתַּשְׁכִּיבֵנִי לְשָׁלוֹם וְתַעֲמִידֵנִי לְחַיִּים טוֹבִים וּלְשָׁלוֹם.

• מתוך דף הפייסבוק של כנרת בראשי

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות