גויס לבצע התנקשות תמורת מיליון דולר – ואז התחרט • איך זה נגמר?

חיים טוויל
|
ד' תשרי התשע"ט / 13.09.2018 13:06
תושב נתניה בן 38, ששירת ביחידת עילית ברוסיה, נעצר בחשד שנשכר על ידי איש עסקים רוסי לרצוח שני ישראלים – על רקע חוב כספי • החשוד נעצר לאחר שהתחרט ופנה ל’מטרות’ כדי לזייף את הרצח של אחד מהם

תושב נתניה נעצר בחשד כי נשכר על ידי איש עסקים רוסי כדי לרצוח שני ישראלים תמורת מיליון דולר, על רקע סכסוך כספי. כך הותר היום (חמישי) לפרסום. לדברי החשוד, הוא התחרט על שלקח על עצמו את המשימה, פנה לשני הישראלים – וזייף את מותם.

לפני כחודש התקבלה במשטרה תלונה מתושב תל אביב, בן 51, שסיפר כי לפני חודשיים, במהלך פגישה בנתניה עם חברו, תושב תל אביב בן 45, ניגש אליהם אדם זר ואמר כי הם חייבים 8 מיליון דולר לאיש עסקים רוסי, וכי האיש שכר את שירותיו כדי לרצוח אותם.

לדברי השניים, הם נפגשו עם החשוד פעם נוספת והוא סיפר להם כי התחרט על שקיבל על עצמו את ביצוע המשימה והציע להם לזייף תמונה כאילו רצח את אחד מהם.

ה’מתנקש’ הציע כי יצלם את כפות רגליו של אחד הישראלים, כדי לגרום לאיש העסקים לחשוב כי המשימה שהוא הטיל על החשוד – הושלמה.

לאחר שהציע את הרעיון, ניגשו שני הישראלים למשטרה והתלוננו נגדו. החשוד, בן 38 מנתניה, נעצר ובחקירתו סיפר כי עלה לישראל מרוסיה לפני שנה, וכי שירת שם ביחידה עילית.

ה’מתנקש’ סיפר כי במהלך שהותו ברוסיה בספטמבר 2017 פנה אליו גבר ששימש כמתווך,  ומסר כי ישנו אדם עשיר שיש לו בעיה בישראל והציע לו להיפגש עימו. השניים נסעו אל איש העסקים, שסיפר ל’מתנקש’ כי שניים המתגוררים בישראל הונו אותו בסכום של 16 מיליון דולר, והוא רוצה שירצח אותם.

לטענתו, איש העסקים שילם לו כמקדמה 5,000 דולר במזומן עבור הוצאות שוטפות.

מהחקירה עלה, כי המתווך אמר ל’מתנקש’ כי יקבל עבור רצח השניים מיליון דולר. ה’מתנקש’ סיפר לחוקרים כי לאחר ההצעה וההבטחה לתשלום, הוא קיבל את התמונות של שני הישראלים.

ה’מתנקש’ סיפר כי בחודש מרץ האחרון הוא פגש את איש העסקים ואשתו כאשר ביקרו בישראל, ובפגישה הפציר בו איש העסקים לבצע את ההתנקשות בשניים והעביר לו 5,000 דולר נוספים. עוד טען ה’מתנקש’, כי בשל התמהמהותו להוציא לפועל את המשימה, החל לקבל מסרים מאיימים מאנשים המקורבים לאיש העסקים – מה שהוביל אותו להיפגש עם ה”מטרות” של המשימה ולנסות לייצר מצג שווא שהמשימה בוצעה.

התמונה המפוברקת נשלחה למתווך ותוך זמן קצר ה’מתנקש’ קיבל שיחת טלפון מאיש העסקים שאמר לו כי אם ה’מטרה’ לא ישלם 8 מיליון דולר, “שייפרד ממנו לשלום”.

כבר באותו ערב הודיע ה’מתנקש’ לאיש העסקים כי “נפרד ממנו לשלום”, ואף קיבל 15 אלף דולר שהועברו לחשבון האשראי שלו.

בשיחת טלפון נוספת אמר איש העסקים ל’מתנקש’ כי במידה והישראלי השני לא ישלם את החוב, שירצח גם אותו.

בשלב זה המשטרה עצרה את החשוד ומאז מעצרו הוארך בבית משפט השלום הפתח תקווה.

השבוע לאחר שהותרו לפרסום פרטי המקרה הוארך מעצרו של החשוד פעם נוספת בשלושה ימים. בכוונת הפרקליטות להגיש מחר נגד החשוד כתב אישום בעבירות קשירת קשר לביצוע.